Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Vaccination Tira

Av Cillan - 16 januari 2014 00:00

Idag har Gustav, jag och Tira varit i Helsingborg. Tira skulle ha sin vaccination som egentligen skulle varit i november-december men tja var lite mycket då. En veterinär tittade på hennes lilla utväxt i nacken och tyckte den ska kollas upp så måste boka tid för biopsi. Kändes som att hon trodde det var något farligt. Flattar har ju ökad risk för hudcancer. 


Efter det åkte vi till Väla. Gustav och jag gick in på Babyproffsen. Rena cirkusen tyckte Gustav som sprang runt som en skållad råtta. Jag han knappt med honom. Han puttade vagnar åt olika håll och kände och klämde på ungefär allt som fanns där.


Efter det köpte vi smootihe på Naked juicebar. Mmmm! Gustav drack en liten själv och jag en mellan. Efter det intog vi IKEA. Behövde lite småsaker men sen sprang klockan fort och vi fick köra till La och hämta upp pappa Alle som slutat jobbet.


Jädrans vad här blåser ikväll. Snöar oxå men det lägger sig inte. Är dock en klass-1-varning för snöfall (typ 1 dm) i kombo med friska till hårda vindbyar. Ja här blåser minst sagt friska vindbyar. Så peruken flyger all världens väg. Vind och snö är ingen bra kombo i platta skåneland men som sagt än lägger sig inte snön och kanske lika bra det så länge det blåser även om jag vill ha snö.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards