Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Cillan - 26 januari 2014 12:15

Idag har vi köpt en ny vagn till Gustav. Eftersom jag har så ont i mina höfter och fingrar har jag så svårt för att lyfta in Emmaljungan i bilen, vi måste oxå ta bort de stora hjulen så blir lite bökigt. Har tittat på en Baby jogger city mini 4w (alltså med fyra hjul) men finns inte så många på blocket. Har därför kollat runt på massa olika alternativ. Vill ju egentligen inte ha en framåtvänd vagn men alla enklare vagnar är framåtvända. Ett barn behöver egentligen inte alls sitta framåtvänd i en vagn eftersom synintrycken blir för mycket men vad gör man när det inte finns. Så Alle, jag och Gustav åkte till Babyproffsen i Helsingborg. Är typ den enda största affären med barnsaker sedan Barnens hus slog igen i Skåne. De har ett stort utbud av vagnar så lätt att jämföra. Alle fastnade oxå för Baby joggern. På Blocket fanns dock bara den som trehjuling fast två hjul tätt. Den kändes dock nästan lika stabil som den med fyra hjul. Jag gillar egentligen inte trehjulingar men hellre en trehjulig Baby jogger än en skraltig paraplysulky för de avskyr jag ännu mer. Så vi ringde upp blocketannonsen och åkte dit för att köpa en nästan oanvänd lila vagn för 1700 kr istället för 3100 som babyproffsen skulle ha.

Skapa flashcards