Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Cillan - 25 februari 2014 23:20

Idag åkte Gustav och jag tåg till Lund för att besöka BVC. Dags för 18-månaderskontrollen med läkare och vaccination. Dr Charlotta tyckte det var jättekul att få se en stor aktiv liten grabb efter allt vi gått igenom. Han latjade runt i rummet och kunde som vanligt inte vara stilla en längre stund. Han är väldigt motorisk sa de, så kanske inte så konstigt att han inte har tid att prata. De var dock mer än positiva till att vi tecknar!! Å de tyckte det var smart med att bajsa på toa redan och blev impade av att han har kalsonger redan. Han väger nu 9760 gr och är 78 cm lång. Huvudet är 49,3 cm. Vikten och längden ligger fortfarande på minus 2 och huvudet på plus 1 men han följer sina kurvor på respektive mätställe vilket är kanon. Så vaccinet då. Gustav får lite halvpanik närha nska sitta vänd framåt i mitt knä och någon sjukhusmänniska sitter framför honom, så här blev det sen den dåliga läkaren i Kalmar skulle undersöka honom. Men vaccinet ska han ha så bara gilla läget i några sekunder. Elisabeth frågade innan om jag fortfarande ammar. Japp sa jag och fick göra mig beredd så han kunde få amma direkt efter. Jag höll honom, Elisabeth stack och jag vände upp honom till bröstet, han sög tag och tystnade. Han fick amma undertiden vi pratade. Amning är bra!! Amning är tröst!! Amning är trygghet!! 

 

Fick en stor varm kram av Charlotta som har träffat honom sedan första läkarbesöket på BVC när han var ytterpytteliten. Nu är det inte BVC-besök förrän han är 2,5 år. Om ett helt år!?!?!! Hur ska denna mamman klara sig ända tills dess utan att kontrollera vikt och längd åtminstone??? Huvudet kan jag mäta själv. På den frågan löd svaret att jag själv kan boka ett besök om jag vill. Vilket jag nog kommer att göra typ efter sommaren, om jag kan hålla mig så länge. Eller smyger jag upp på BVC och tar en vikt i väntrummet på amningsvågen.....

 

Efter besöket gick vi till Mormors konditori eftersom vi missade tåget. När vi sedan klev av tåget i Torp somnade Gustav efter två meter i sjalen. Vi gick ut med Tira och jag la ner honom i vagnen, då hade han redan sovit en timme men jag råkade lägga mig på soffan och sov i 45 min. Fick lite halvpanik att han sovit såååå länge så typ slet upp honom ur vagnen men kände mig seg så gick till dubbelsängen där vi la oss och ammade. Jag lyckades somna och sov en kvart till och när jag vaknad sov Gustav oxå..... Trötta idag. Till mellis idag gjorde jag smoothie och oj vad Gustav blev lycklig. Han drack nästan 3 dc!! 

 

När vi höll på att klä på oss ytterkläderna för att gå ut en runda ringde morfar och Gustav ville ju prata i telefon. När vi skulle gå ut tänkte jag att han skulle få gå men tog med den lätta vagnen (babyjoggern) för säkerhets skull ifall han inte skulle orka och för att lägga paketet i som vi skulle hämta på ica men undertiden jag klädde på mig klättrade han själv upp i vagnen och satte sig.

Av Cillan - 25 februari 2014 23:12

Idag har Alle och Gustav städat när jag sov. Gustav tog dammtrasan och skulle göra likadant som pappa


 




 







Sen var Gustav lite busig och drog ut halva rullen bajspåsar


 




 




 



Ovido - Quiz & Flashcards