Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

Pyjamasparty

Av Cillan - 27 februari 2015 20:31

Fick oväntad semesterdag idag men eftersom det var pyjamasparty på dagis fick Gustav gå på partyt i alla fall. När jag väckte Gustav idag och sa att han skulle till dagis på pyjamasparty tog det inte lång tid innan han satte sig upp och tecknade äta och pizza. Så iförd pyjamas som Gustav tyckte var lite konstigt att ta på sig när jag sa att vi skulle till dagis styrde vi i alla fall kosan där åt strax efter 9. Blev nästan lite tårögd när jag gick där ifrån och hade lämnat Gustav. De hade gjort så fint!! Olika kojor för de olika grupperna barnen är indelade i efter ålder. Gustavs grupp skulle vara i ena matrummet där de hade lagt en filt över bordet så det blev en koja och kuddar på golvet. Där skulle de sitta å läsa saga tillsammans med varsin pedagog som oxå var klädda i pyjamas och morgonrockar. Till lunch fick de hemmagjord pizza och Gustav hade ätit jättemycket.


Jag å andra sidan tog tillfället i akt och åkte till Nova helt själv. Blev dock inte så mycket tid till shopping då nästan en timme går att resa t/r. Gjorde slag i saken och köpte nya amningsbhar i alla fall. Var ett tag sen sist så de urtvättade lite förstora har lixom gjort sitt på två år och brösten har lixom kympt till de tråkiga små pyttetuttarna de var innan graviditeten men även om brösten har krympt ammar vi ju fortfarande. Var i HMs provhytt och behövde lite råd då det var ett par år sen sist och jag inte är van vid att mina urtvättade bhar sitter direkt på plats. Har lixom trott att det inte varit lönt att köpa nya men även om vi bara ammar en månad eller halvår till står jag inte ut med de genomskinliga nätpåsarna till bh som mina har blivit. Så jag hittade en personal när jag stod i provhytten. Enligt henne hade jag behövt 75 A (som gravid hade jag 80 B  och var lite lycklig över att det fanns nåt under hakan) men fanns bara B som minsta storlek. Å jag funderade på om jag skulle ha C men uppenbarligen inte och nog satt B bättre men lite skillnad mot min urtvättade nätpåsar till bh. "Ja å så kommer det ju hända lite den närmsta framtiden med brösten så det gör ju inte så mycket att vi inte har A." hörde jag experditen säga. När jag fattat vad hon sa tänkte jag klämma ur mig "Nej nej jag ammar min 2,5-åring" men tackade för hjälpen och stängde dörren och höll på att brista ut skratt av den lite konstiga situationen. Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller tycka att jag är tjock. Alltså även om det är ovanligt att amma en 2,5-åring så hade faktiskt bebis kunnat vara typ 6 mån för jag såg inte mer eller mindre gravid ut då som nu. Undrar vad hon sagt om jag hade förmått mig att kläcka ur mig att mitt barn är 2,5 år. Det hade varit kul att sett hennes reaktion. Köpte lite byxor till Gustav och en smoothie sen var det dags att åka hem igen.


Jag hämtade en alldeles överlycklig Gustav som dock var lite besviken över att inte fått cykla på dagis eftersom de varit inne hela förmiddagen. Så undertiden jag stod en stund och pratade med förskolechefen om HLR cyklade Gustav och sopade gången. Sen var han nöjd och kunde följa med hem. Skulle gå långpromenad med Tira så han somnade men han var så glad så hade inte tid att sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards