Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Cillan - 8 mars 2015 23:32

Idag ringde klockan 07.20 som alltid när det är Vasaloppet (om jag inte jobbar). Vi låg kvar i sängen till starten gått. Gustav tyckte det var kul en stund, mest att titta på snön, sen började han bära in sina bilar till sängen. Under natten hade ugnen fixat clottet cream som inte blev så lyckad denna gången heller men skamm den som ger sig kan engelskmännen kan vi. Så bakades sconensen i vanlig ordning som alltid vid Vasaloppet dock intogs dem i köket då vi inte ville ha björnbärssylt i hela vardagsrummet, eller movvasylt som Gustav säger eftersom det är morfar som gjort den.


Vi gick en runda till lekparken och så var vi ute i trädgården för Gustav ville cykla men det blev roligare med räfsan och skottkärran. Därefter åkte Gustav och Alle iväg med bilen för att veckohandla medans jag blev kvar hemma och bakade kanelbullar. När jag nästan var färdig och höll på att göra degen till pizzan kom Gustav och Alle hem. Gustav kom springande till mig i köket innan han hade fått av sig ytterkläderna "Mamma, mamma, mamma, MAMMA" å så tecknade han polisbil. Jag frågade om de hade sett en polisbil. MMMMM svarade Gustav helt överlycklig och stolt över att jag fattade. Frågade om han hade suttit i en polisbil. MMMMM svarade han då med lika stolt. Å så kom Alle in och visade en bild på att han hade suttit i en sådan där polisbils-karusell som finns ibland vid ICA-butiker. Han var så stolt över att han suttit i en polisbil. Älskade goa biltokiga ungen. Han hade varit noga med att kolla däcken på polisbilen.


 

Skapa flashcards