Alla inlägg den 11 april 2015

Av Cillan - 11 april 2015 23:30

Eftersom Alle var iväg hela dagen idag på fixardag på förskolan passade Gustav och jag på att åka till simhallen. Var så sugen på att göra något å inte bara tvätt som det ofta blir när jag är hemma.


När jag packade grejerna passade Gustav på att latja med sina leksaker. Här är det lastbilen som får agera nån slags sitt-spark-lastbil


 


Å klart att simkorven skulle med tyckte Gustav

 


Vi hoppade först i den stora kalla bassägen efter att ha suttit en stund på kanten och plaskat med benen så vattnet yrde om oss vilket vi alltid börjar med så att Gustav får vänja sig vid den. Sen den mellanstora undervisningsbassängen. Där kan Gustav gå själv i halva bassängen. Efter en stund ville han att jag skulle hämta simkorven som jag lagt vid handdukarna. Han hoppade själv upp på den och la sig över den och började simma med benen även om han nådde botten. Han simmade hela undervisningsbassängens längd!!! Fort gick det med. Vi plaskade och hoppade från kanten och sen ville han till minibassängen där det finns mest leksaker. Där var vi en stund. Vi gick tillbaka till mellanbassängen och åkte rutschkana. Tyvärr finns det ingen som Gustav kan åka själv på mage utan han får åka i mitt knä. Barn ska åka på mage ner i vattnet för att inte sitta upp och trilla innan de åker i vattnet, då finns en risk att de slår i huvudet och är omtöcknade när de kommer ner i vattnet. Gustav simmade en längd till med simkorven och lite fram och tillbaka och så lite mer plask i minibassängen.


Efter vi duschat skulle han in i bastun där vi ammade en stund. En utav de mysigaste amningsstunder som finns. Jag lovade honom att han skulle få korv med bröd efteråt men när vi skulle köpa korv kunde de inte ta emot kort då deras internet var dött. Lätt att förklara det för en 2,5-åring. Så vi fick stanna på ICA i Kävlinge på vägen hem där Gustav naturligtvis skulle dra den stora korgen och inte barnkundvagnen. På väg hem somnade Gustav, en resväg på 10 min, så jag fick lyfta över honom till vagnen där han sov vidare och jag passade på att vila en stund men någon korv blev det ju inte då. Vi fick grilla den på grillen istället till middagen och Gustav var helnöjd med både korv och kött. Han berättade stolt för pappa att han simmat med den blåa korven idag.

Ovido - Quiz & Flashcards