Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Stavpromenad, träning och hockey

Av Cillan - 7 april 2011 23:30

Tira och jag började dagen med att gå ut på stavpromenad. Äntligen har den nya selen från ruffwear använts till stavpromenaden. Den sitter jättebra och Tira går mycket bättre i den än någon annan sele..... när det inte blåser. Idag blåser det stormbyar här och första halvan av promenaden hade vi motvind vilket gjorde att det blåste i ansiktet på både mig och Tira och ibland var det till och med svårt att gå framåt. Tira hatar när det blåser vilket resulterade i att hon vände sig om mot mig många gånger för att kolla om vi verkligen skulle gå vidare eller stannade hon tvärt. Andra halvan av promenaden blåste det bakifrån vilket Tira nog tycker är bland det värsta. När det blåser rakt i rumpan sätter sig Tira hela tiden. Nu blåste det ju inte konstant så det gick att gå mellan vindbyarna men svansen åkte upp hela tiden när det blåste och svanshåret blåste omkring och svansen såg jättetjock ut. Promenaden tog 20 min längre tid idag än vad den brukar göra på grund av att jag har fått ont i vänster höft oxå och gör att jag inte kan ut stegen ordentligt med något utav benen. Hoppas nu bara att det är tillfälligt, vilket jag i och för sig har önskat ända sedan i början av nov med höger höft. Räknas det som tillfälligt när det gjort ont i 5 mån och fortfarande gör ont? Är i och för sig lite bättre med höger sida sedan senaste besöket hos sjukgymnasten. Har fortfarande ont och är stel men mindre smärta än tidigare.


När vi kom in efter promenaden tränade jag med Wii active vilket var väldigt länge sedan eftersom jag har haft så ont i höften. Lär väl få världens träningsvärk.



Söta Tira och Alle

    


På kvällen tittade vi på hockeyfinalen. Även Tira var med och hejade. 


 



Vi fikade med te och melon. Tira fick smaka en bit melon och jag trodde hon bara skulle slicka på melonbiten och sedan undra vad jag håller på med som ger henne något så äckligt men hon sa slurp och ville ha mer.




Tira gnager på melonbiten      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards