Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Hemresan i måndags

Av Cillan - 2 december 2015 08:09

Glömde helt uppdatera bloggen om hemresan. Ja den blev ju...... dryg..... Gick rätt så bra fram till Landskrona men jag tänkte att det går för bra för att det ska vara sant och mycket riktigt så var det så. Efter Landskrona small det till i tåget, ryckte till och gick mycket sakta med varierande långa stopp. De där smällarna har jag hört förr men aldrig vetat varför eller om det är nåt allvarligt fel på tåget. Vi kom typ 2 m i snigelfart, stillastående, körde 3 m, stillastående och så vidare. Tågföraren gav hela tiden information om varför det smällde i tåget, varför tåget krängde så och den nedsatta hastigheten och varför vi ibland stod helt stilla. Det var dålig elförsörjning ner i tåget. Väldigt lite ström på linan och därför blev vi helt stillastående ibland för att invänta lite mer ström. När vi väl kommit förbi Glumslövs backar rullade vi rätt fort resten av vägen, för då är det nerförsbacke in till Helsingborg..... Det var dock med nöd och näppe vi kom in på centralen som ett tag hade varit helt strömlös. På grund av att det var så dålig strömförsöjning blev sen tåget inställt så alla fick gå av i Hbg å byta till annat tåg då de endast kunde fortsätta med ett tåg till Ängelholm. Ibland kan det smälla till i tåget utan att få info om varför och jag undrar då om det bara är jag som hört och ingen i personalen. Kan ibland undra om det är något allvarligt fel och när man inte får info om varför, då blir det rätt otryggt. Var därför bara tvungen att ge positiv feedback till den trevliga tågföraren. Tycker det är viktigt att de får veta sånt oxå och inte bara klagomål. Hon blev riktigt glad.

Tog sen bussen hem från centralen och gick som vanligt ut med Tira. Gick förbi Ramlösa Brunnspark och bara precis innanför grindarna möttes jag av följande:

Trädet ovan har slagit sönder en parkbänk men vad jag kunde se är inget hus träffat av något utav träden. Kommunen har dock gått ut med på sin hemsida att vi bör undvika grönområden tills alla är inventerade och upp röja. Hade dock inte tänkt gå ner i ravinen bland alla träden ändå. Är inpräntat med att inte gå nära rotvältar och särskilt inte om trädstammen är bortsåg. Hoppas de lägger tillbaka dem ordentligt när de röjer upp.

När jag sen skulle hämta Gustav på dagis fick jag se att ena stolpen vid andra entrén var sönderslagen av ett träd.

Trädet bredvid stolpen.

Hela vägen till dagis var det knöligt att cykla för även om de flesta träden var uppröjda från själva vägarna var det mycket grenar och skräp kvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards