Alla inlägg under augusti 2014

Av Cillan - 27 augusti 2014 22:11

Idag när jag skulle laga mat skulle Gustav som vanligt laga mat på sin spis. Han började med att riva ut allt från ett utav skåpen, inte för att jag gör riktigt så när jag lagar mat men ptja han gjorde idag. Till sist valde han en silverbricka, tog med den till sin spis och ordnade upp alla prylarna så det stod rätt på bänken (läs pallen). Han började vispa i röda burken, hällde sen allt på silverfatet och serverade maten. Inte alla dagar man äter mat på silverfat. Efter en stund plockade han tillbaka resten av brickorna och skärbrädor in i skåpet, men inte silverfatet.

Av Cillan - 27 augusti 2014 14:56

Kanske ska skola in barn oftare på dagis... Igår blev det kardemummakaka och idag kanelbullar undertiden jag var standby för Gustav på dagis. Men bästaste bagaren har jag hämtat hem nu efter en jättebra dag på dagis.

Det tar sig i alla fall med dagis. Sakta men säkert. Nu ska vi bara komma över den fruktansvärda inskolningen på förra dagiset, den har gett djupa sår med stora ärr, å tiden där efter.

Av Cillan - 25 augusti 2014 14:42

Älskade vän om jag kunde radera tiden på Torpets förskola skulle jag göra det för alltid ur din lilla sårbara kropp.

Av Cillan - 21 augusti 2014 21:19

Idag är det andra dagen på inskolningen eftersom Gustav var hemma och kurerade sin förkylning i två dagar. Alla barnen skulle ut när vi kom men Gustav skulle börja inne så att det blev lite lugnare. Han höll dock inte med men fann sig i att vara inne en stund. Gustav lekte med bilarna igen och så var han lite nyfiken på den andra tjejen som oxå skolas in men vågade inte riktigt leka med samma saker som henne. Är så härligt att se hur pedagogerna snappar upp att han tecknar. Å så härligt att se pedagogerna leka med barnen och inte bara stå ute som statyer. När vi skulle gå hem idag ville han inte följa med hem. Kan det verkligen stämma?? Kan det verkligen vara så att barn inte gråter sig halvt ihjäl på förskolan? Är detta verkligen sant?

Av Cillan - 19 augusti 2014 10:16

Igår var första dagen på inskolningen. Jisses vilken skillnad. Ok nu är Gustav van vid dagis och är äldre men bortse från det ett par minuter. Igår var det precis som jag trodde att en inskolning skulle gå till. Jag fanns där för trygghet. Dagisfröken för att lära känna, leka och prata med Gustav. Hon var med Gustav till 100 %. Det var inte jag som behövde se till att han lekte, inte stoppade något i munnen, trillade ner från bilgaraget som han lyckades klättra upp på och inte jag som behövde roa honom så att han lärde känna stället. Jag behövde bara finnas där för trygghet och inte samtidigt sköta själva dagisverksamheten åt sonen. Gustav tyckte det var jättekul med alla bilar, traktorer och cyklar. Fortsätter det så här blir det ju roligt att lämna sonen på dagis..... nästan i alla fall....


Idag är Gustav tyvärr hemma. Vilar så att förkylningen kanske försvinner. Typiskt att bli förkyld just denna veckan.



Vill passa på att tipsa om en blogg som är väldigt bra. Ett tänkvärt inlägg som är nåt år gammalt http://sagogrynet.wordpress.com/2013/03/08/nojda-barn/ 

Av Cillan - 14 augusti 2014 23:30

Äntligen! Äntligen!! Äntligen!!!
Sista dagen i morgon på skitförskolan :vågen: :vågen: :vågen: :vågen: 
Som inte blivit mycket bättre. Och oj vilket gräl de drog igång någon vecka innan semestern mitt framför min känsliga son. Å oj vad jag gråtit floder sedan starten i nov 2013!! Tårar av otrygghet att lämna sonen där! Tårar av ånger över att jag inte satte ner foten redan vid inskolningen! Tårar av hur illa folk tänker som har hand om barn! Tårar av frustration! Tårar av hjälplöshet över hur ett litet barn kan drabbas helt oskyldigt av deras okunskap, oförståelse, ovilja att inte bry sig....... 

Av Cillan - 13 augusti 2014 19:45

Idag fyller underbara goa lilla Tira 8 år


 

Av Cillan - 8 augusti 2014 16:24

 

Grattis på 2-årsdagen Gustav! 

Du ger oss glädje, skratt, huvudbry, tårar och en massa mera glädje! Älskade mirakel!



Skapa flashcards