Alla inlägg under mars 2013

Av Cillan - 28 mars 2013 16:17

Först tar man bort omslaget på tidningen...




Sen river man sönder den i mindre bitar...






Sen smakar man om kvaliteten är god....

 





Ytterliggare mindre bitar...






Sen testar man om den håller att vifta med....





Av Cillan - 28 mars 2013 15:46

Alla leksaker är bra utom de dåliga....

Av Cillan - 27 mars 2013 15:55

Coolingen och jag tog en promenad i vårsolen (dock blåste det spm vanligt på fälten i detta platta skåneland) efter promenaden parkerade jag lollfisen i trädgården för att hämta te och fika. Jag bara älskar vår trädgård!!!

Av Cillan - 26 mars 2013 20:55

Har varit på neomott idag. Sjukgymnasten och ssk tycker att lillprinsen är jätteduktig! Han utvecklas precis som han ska! Neurokirurgen har skickat svar till bvc där det står att han tyckte att det inte var akut. Att huvudomfånget ska mätas en gång per vecka och nytt ultraljud ska göras om en månad å så nytt svar från honom efter det. Han väger 6970 gr och är 65 cm lång. Känns rätt ok och skönt med bedömning av sjukgymnast och att träffa välkänd ssk (även om Gustav inte riktigt kom ihåg henne i början och tyckte hon var läskig). Var så stolt över min lilla prins så jag köpte en tröja till honom som det står cool and wild på, tycker jag passar honom. Jag bar honom i bb-taien från bilen och in och tillbaka. Var kul att visa att han trivs så i sjalen. Sen åkte vi till ett köpcentra och sjalade lite till.

Känns faktiskt som delar av den tunga stenen ramlat av lite även om han fortfarande har sin hc så känns det så skönt med sjukgymnastbedömningen och att nk tycker att vi kan ta det lugnt.

Av Cillan - 26 mars 2013 10:46

Dessa blir ju perfekta för Gustav i sommar när han ska lära sig gå. Självklart måste jag ju vara med och tävla.


Av Cillan - 25 mars 2013 10:35

Jaha då var det måndag igen. Jag har ju kommit på att måndagar är rätt bra för då kommer Alle hem tidigare. Idag tycker jag dock att det kan bli tisdag. Posten har kommit utan brev med tid från neurokirurgen så då kan det lika gärna bli tisdag så vi kan åka till neo-mottagningen och träffa ssk och sjukgymnasten. Inte för att jag inte vill umgås med Alle utanför att jag vill få koll på allt det här med hydrocefalusen. Det är väldigt frustrerande att inte veta.

Av Cillan - 24 mars 2013 21:28

Den här helgen har vi haft min kusin Erika på besök. I fredags blev det mest middag, pratstund i soffan och sedan sova. I lördags åkte vi till Lund och strosade. Gustav i selen på magen ibland sovandes och ibland kikande han var vi var. Sen fika på Mormors konditori och hemfärd för middag. En trevlig strostur i Lund i solskenet om än en smula kallt i vinden.


Gustav äter majskrokar på Mormors konditori



Gustav och kusin Erika




Titta jag har provsuttit på en Bobby car!!




På kvällen blev det lite wii-spel. Var länge sen balansplattan var framme och det märktes. Får nog ta och träna lite på den där igen.


Å på söndagen var det ju så klart dags för hemfärd för Erika men innan dess han vi med våfflor till lunch. Smaskigt tyckte alla fyra.


En trevlig och mysig helg med sång och bus och gos. Tack Erika för att du kom! Det var roligt!


Av Cillan - 22 mars 2013 15:06

Den senaste veckan har jag varit supertrött. Igår eftermiddag sov jag och Gustav en timme och idag sov jag en timme på förmiddagen. Gustav sov i vagnen. Fast jag låg längre i soffan men hade svårt att koppla av. När jag somnar drömmer jag konstiga saker om hydrocefalusen. I natt drömde jag att vi var på neo-mott och träffade sjukgymnasten, hon sa att vi skulle börja med bad på habiliteringen för att träna Gustav. 


Idag kommer min kusin Erika hit. Det ska bli skönt att bli lite distraherad i tankarna. Hoppas bara jag inte är allt för trött. 

Skapa flashcards