Alla inlägg under september 2015

Av Cillan - 21 september 2015 15:03

Sjukvården i ett nötskal!! Gustav har dietistkontakt i Lund som han via neonatalmottagningen i Lund när han var inskriven på neonatalmottagningen fram tills han var cirka 2 år. Nu när vi flyttat till Helsingborg vill vi slippa köra ända till Lund för varje sjukvårdsbesök. Ja då behövs nya remisser från läkarna i Lund för att få något vi redan har i samma region och med samma journalsystem. En läkarkontakt vi dessutom inte har eftersom Gustav är för gammal för att vara inskriven på neonatalmottagningen men dietistkontakten i Lund har ju fortsatt eftersom den redan fanns. Så nu måste vi hitta en läkare i Lund som vill skriva remiss för det räcker inte med att den dietisten vi har i Lund rapporterar över. Eller gå till BVC i Helsingborg för att få dem att skriva remiss som aldrig träffat oss. Suck! Och dubbelsuck!

Av Cillan - 16 september 2015 02:01

Det finns många olika skyltar med texter skrivna i olika skrivstiler men det här är nog den mest sanna jag läst

Av Cillan - 15 september 2015 19:51

Det åskar som tusan här

Ramlösa station för 15 min sen men mobilen fångar gatubelysningen så det ser mycket ljusare ut.

Jag var ute med Tira för 45 min å då blixtrade det hela tiden. Var riktigt otäckt.

Av Cillan - 12 september 2015 19:34

Älskade filosofen Gustav

Av Cillan - 11 september 2015 08:45

Av Cillan - 10 september 2015 08:41

Jaha vilken ände ska jag börja i. Igår morse upptäckte Alle att hela en sidodörren blivit sönderrepad. En stor fetingrepa!! 3000 spänn i självrisk för något vi inte gjort! Jippi! Vågen! Jubel! Hurra!

På kvällen ska jag åka tåget till jobbet. Ett pågatåget som går 19.57 från Ramlösa station. Tåget kommer i tid å allt går bra ända tills vi lämnar Kävlinge. Några 100 meter därifrån säger det BOOM så att vi hoppar högt. Tåget blir stillastående och lampor utom ledbelysning släcks ner. De tänds igen men tåget är delvis strömlöst. Inget batteri i telefonen. Får veta att det är tekniskt fel på plåtburken. De försöker göra omstarter på tåget och varje gång kommer samma BOOM. Jag får låna någons mobil för att ringa jobbet. Tiden går. Inte mycket till info. Efter nån timme får vi veta att de ska starta om hela tåget, vi ska sitta stilla på våra säten och hålla oss lugna då hela tåget kommer bli lika svart som natten utanför. Inget händer. Vi rör oss inte en millimeter. Det gick inte att nollställa tåget då strömbrytaren inte funkar. Temperaturen ute sjunker från 12 grader till 8 undertiden vi står där. Det är kallt på tåget. Det ska istället komma ett tåg å bogsera tillbaka oss till Kävlinge. Vi känner när de kopplar på oss. Det rycker till å vagnen kränger. Tåget släcks ner till ledbelysning och tv-apparaterna slocknar. Efter en stund får vi veta att de ställt om tåget till transportläge för att kunna bogsera det, därav ledbelysningen. De ska bara kolla bromsarna och sen köra. Bromsarna kan det väl inte vara fel på, vi har ju stått stilla i över 1,5 timme utan att kunna röra på oss. Så sakta börjar det andra tåget dra oss mot Kävlinge. Där i satt människor som åkt från Malmö/Lund och som ska till Hbg. De har fått åka jojo mellan Kävlinge och vårt tåg men så heter ju oxå Skånetrafiken resekort jojo så de måste väl göra skäl för namnet. På väg till Kävlinge får vi veta att ingen ersättningsbuss satts in fast att vi satt fast i över 1,5 timme. Så vi skulle glatt få vänta på nästa avgång 25 min senare. Kl 23.45 steg jag in på jobbet när jag egentligen började 21.00 Å vad får jag i ersättning?? 80 kr eller liknande för resan.

Ja så jobbade jag då min natt å tyckte det skulle bli skönt att få komma hem till sängen. Går ner till cykel garaget å i mina sega postnatt-hjärnceller går jag fram till min cykel som helt plötsligt blivit röd istället för ljusgrå och växt på höjden. Va? Vad är detta? Ställde jag inte cykeln här? Vänta nu jag var stressad och cyklade si och så och ner hit under kk och jo visst ställde jag cykeln här och låste fast den i cykelstället. Har någon flyttat på den? Näe samma cykelställ.har någon flyttat på den? Näe. Hör någon bakom säga: Va var är min cykel? Jag parkerade den här igår. Den är stulen, säger hon då. Poletten trillade ner. MIN MED!! Vi går till portvakten å berättar att våra cyklar är borta varpå han svarar "Ja då är de stulna". Då kunde inte mina natthjärnceller hålla sig. JO DET FATTAR JAG MED!!!! Får vet att där inte varit låst på nåt år. Tack för den infon. Fick veta att vi istället skulle ställa ute i de nya cykelställen. Ja vadå gympaskorna eller???!!! Eller jag kanske ska hänga nyckeln där och hoppas på att de parkerar cykeln där tills ikväll???

Så tar jag bussen ner till Lund C å när jag kommer dit så hör och häpna men tåget är försenat!! Har ni hört den förr? Generella förseningar. Preliminära tider. Prognos saknas. Har ni hört det förr? Tåget som skulle avgå 39 kom dock 51. Vi blev dock stående i Kävlinge en stund till vid en stoppsignal i väntan på att få köra vidare. I skrivande stund sitter jag på ovan nämnda tåg då det via Teckomatorp tar 44 min att åka plus förseningar.

Av Cillan - 6 september 2015 22:22

På väg hem från ett kvällspass på jobbet. Trött som bara den. Har varit det i en vecka nu, helt extremt trött och nu börjar jag bli förkyld. Kanske inte så konstigt då Gustav varit det sen i onsdags.

Får väl köra löktricket under min säng oxå om det blir värre. Det är rätt konstigt att det faktiskt funkar. Man hackar en lök, lägger i en skål och häller på hett vatten så det knappt täcker löken å så ställer den under sängen en stund innan sovdags. Gustav hostar inte alls lika mycket å blir inte lika täppt i näsan på natten. Trodde aldrig det skulle funka men det gör det.

Skapa flashcards