Alla inlägg under november 2015

Av Cillan - 29 november 2015 19:22

Ikväll/natt är det klass 2-varning på hårda vindbyar mellan 25-30 m/sek. Alltså stormstyrka. Typiskt att jag lyckas jobba natt jämt när det blåser storm.

Åker hemifrån 2 timmar innan jag börjar jobba iklädd ullunderställ, ulltröja, tjocka ullstrumpor i vinterskorna, tjocka mjukisbyxor (tyvärr inte i ull), skalbyxor för vinden och regnet och vindtät vinterjacka, ullvantar, mössa och halsduk. Extra fleecetröja (tyvärr inte ull) i ryggsäcken. Än så länge har det inte börjat blåsa supermycket i Helsingborg men regnat en hel del. Å det kan ju inte vara blött på spåren när tågen ska köra där..... Jag hoppas jag kommer i tid till jobbet utan att frysa halvt ihjäl. Har drömt om Skånetrafiken hela dagen när jag sovit och slutade med att jag kom 22.30 med ersättningsbuss från Åkarp av nån konstig anledning.

Det var ju ovanligt att resegarantin inte gäller.....

Hoppas jag kommer hem i morgonbitti oxå.

Av Cillan - 26 november 2015 21:53

Såg den här filmen första gången på Facebook. Det var någon vecka sedan nu men jag kan inte släppa det. Filmen är ett socialt experiment och gjordes 2014.


Av Cillan - 26 november 2015 21:35

Gustav och jag har varit lediga tillsammans idag. Vi har busat med bilar och tåg. Å så obligatoriska tvättande när jag är ledig.

Jag har bakat en helt gudomlig kaka oxå idag http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/mjuka-kanelbullerutor/

Av Cillan - 21 november 2015 20:51

Vi var ju bara tvungna att gå ut å känna på snön. Under den dryga timmen kom det ungefär 2-3 cm snö. Det är nu man ångrar att vi flyttade till kusten då det alltid blir mer snö i inlandet. Å som vanligt kommer det som en chock för skåningarna med trafikkaos och tågproblem.

Första snöängeln Gustav gör!

Av Cillan - 21 november 2015 17:53

De nöar!!!! NÖ!! NÖ!!! -Gustav

Gustav har längtat hela hösten på snön och idag kom de första flingorna. Frågade flera gånger i veckan både genom att teckna snönoch att säga "nö". Tyvärr kommer den försvinna snabbt.

Av Cillan - 21 november 2015 14:23

Inte varje dag man tvättar tåg men igår kväll gjorde jag det.

Tack Blocket för alöa de delarna för 150 kr.

Av Cillan - 20 november 2015 20:02

Har varit med familjen i city å kollat på 1000-tals lyktor.

Å kan ni tänka er men vi hittade Gustavs lykta.

Av Cillan - 18 november 2015 08:05

I länken nedan är det två olika intervjuer om språkstörning, en med en logoped och en med en mamma till barn med språkstörning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6093202
Hoppas länken fungerar.

Skapa flashcards