Alla inlägg under september 2012

Av Cillan - 24 september 2012 20:25

Undrar om det är så att min lilla mört håller på med en catch up. Han började äta igår vid typ 16 och nästan konstant till 22. Sov ett par timmar och sedan åt varannan timme under natten. Idag i princip ätit hela dagen med korta tupplurer i min famn. Tur att Alle är ledig denna veckan så jag får lite hjälp med mat och annat men framför allt sällskap. Hoppas nu bara att allt ätande är en catch up, att det ger resultat på vågen på onsdag.

Vilket skitväder det varit nu flera dagar. Det regnar och blåser som bara den. Så himla trist. Är ju inget kul att gå ut.

Av Cillan - 19 september 2012 18:34

I förmiddags kom killen som skulle laga vår tvättmaskin som inte ens var sönder vilket iof sig var bra men "felet" var för mycket ludd i nålfällan. Såååå pinsamt!!! Vi rengjorde den för inte alls länge sen så därför kollade vi aldrig den innan jag felanmälde. Jag fattade heller inte att det kan vara det "felet" när programmet beter sig konstigt men tydligen får den inte ut vattnet ordentligt när den är full och då blir programmet oxå konstigt.


Gustav och jag har varit på shoppingrunda i Center Syd, själva för första gången. Han somnade i vagnen när vi var ute med Tira precis innan och fortsatte sova när jag lyfte över honom till babyskyddet. När vi kom fram fick jag se att jag hade en gul bajsfläck på min blåa tröja efter att ha ECat honom precis innan vi åkte. Fint att gå med det i affären men det löstes rätt snabbt genom att knäppa på mig becon och stoppa i en sovande Gustav. Jag gick i flera affärer och Gustav sov hela tiden. Det märks att han blir tryggare vid sådana här utflykter när blir buren i sjalen eller selen. Nackdelen är dock att det är svårt för mamman att prova kläder.

Han fortsatte sova ända tills vi kom hem men då var det minsann dags för mat enligt Gustav.

Gustav sovandes i selen:

Av Cillan - 18 september 2012 20:39

Idag väger lillprinsen 2705 gr!!

Av Cillan - 16 september 2012 19:02

Bäst att hålla i sig i mamma när man äter.

Av Cillan - 16 september 2012 18:52

Vi har fixat i trädgården idag. Gustav fick vara med sovandes i sjalen vilket han trivs med väldigt bra och sover bättre än på något annat ställe. Vi passade på att gå lite längre promenad med Tira och vila lite i soffan innan han vaknade och var hungrig.

Ikväll är det hockey, andra FBK-matchen för säsongen. Till det ska vi ha blåbärspaj med blåbär plockade av mamma och pappa.

Av Cillan - 10 september 2012 15:24

Besöket på neo-mottagningen resulterade i en vikt på 2460 gr och utskrivning. Vi är alltså nu utskrivna från neo men kommer att gå på uppföljning på neo-mottagning som komplement till BVC det första året. Känns faktiskt helt ok. Skulle det vara något kan vi alltid ringa mottagningen.

Av Cillan - 8 september 2012 14:42

Idag är Gustav 1 månad gammal. 1 hel månad! Det firas med att växa ur den första bodyn i storlek 44. Den köpte Alle till Gustav när vi var inlagda på neo. Men var har månaden tagit vägen? Känns som dagarna bara handlat om sonda, pumpa, amma, amma, amma, mediciner, träffa neo-ssk x3 varje vecka och kolla vikten för att hoppas att han gått upp så att han inte behöver sond igen. Jag beundrar verkligen de föräldrar som får barn ännu tidigare. Vi har ändå haft den turen att slippa all form av andningshjälp och att bara vara på avd en vecka (den veckan kändes som en månad) även om vi fortfarande är inskrivna på neo är vi ju hemma.

Av Cillan - 7 september 2012 21:09

Gustav och jag har myst i sjalen i över 4 timmar, både varit på promenad och vilat tillsammans. Gustav sov hela tiden. Nästan bättre än vad han sover på natten bredvid mig. Det är så mysigt att höra och känna hans andetag så nära.

När Alle kom hem från jobbet idag hade han med sig bakelse. Vi har inte firat sonens ankomst med tårta än, har varit så mycket annat, så därför överraskade Alle med bakelse. Passar ju bra för i morgon är Gustav 1 mån.

Skapa flashcards