Alla inlägg under juli 2013

Av Cillan - 28 juli 2013 23:30

Gustav blev glatt överraskad när mormor och morfar kom idag. Det märks verkligen att han känner igen nu och det är roligt att se. 


Här är morfar lekkompis:



Selmorfar!!!

Pappa fick prova selen så vi visste att den passade ifall det blev aktuellt för honom att bära på Mön.


Av Cillan - 27 juli 2013 18:07

Igår blev Gustav klätterapa!






 




 

Av Cillan - 27 juli 2013 16:48

Idag är det kopiöst varmt. Tira orkade knappt kissepromenad så vi satte på vattenspridaren. Först var det en del tugg efter vattenstrålarna, tyvärr, men sen kom hon på hur skönt det var så då bara stog hon helt stilla å bara väntade på vattenspridaren när den gick fram och tillbaka. En stund tom låg hon å bara njöt av vattnet.

Av Cillan - 25 juli 2013 21:28

Titta jag kan resa mig upp med hjälp av möbler nu!!

Hej hallå vänta stopp!!
Du lärde ju dig krypa i måndags och nu reser du dig upp!! Mamman och pappan hänger inte med och jag vet i katten om du själv gör det.

Av Cillan - 23 juli 2013 19:45

Träffade Sarah och hennes barn Gabriel och Leia på stranden i Landskrona. När vi kom dit var det alldeles vindstilla och havet var helt blankt.


 


Vi satte upp strandtältet så barnen (och vi vuxna) fick skugga. 


 



 



 




Så dags för dopp nummer 1. Jag, Gustav och Leia var i först. Gabriel tyckte det var lite läskigt så han och Sarah stannade på land. Gustav fick gå i vattnet men han bara knatade på. Han tyckte det var roligast när det blev lite djupare. Helst ända upp till magen, där stod han och plaskade och tyckte det var jätteskönt. Det var långgrunt så jag fick sitta på knäna för att få vatten på magen. Gustav tyckte Leia var rolig att bada med. Efter en stund gick vi upp igen. Lite amning och fika med hemmagjorda bullar som Sarah bjöd på. Sen kom Anna och Gunnar oxå. 


 


Så dags för dopp nummer 2.


 



 



 




 



 



 



Det var så roligt att bada så Gustav ville inte gå upp men det blåste lite mer nu och han såg ut att frysa så jag tyckte det var dags att gå upp ändå. Lindande in honom i handduken för värmen så lite amning och ojsan där somnade Gustav.


 


Helt naken och bara inlindad i handduk. Hade med ett engångs skötunderlägg som Sara hjälpte mig fixa till i vagnen så fick han ligga där och sova. 


  
Mys med mammas sjal över sig. Han sov i ca 1,5 timme.


Undertiden tyckte Gabriel att han varit på stranden länge nog och att vattnet inte längre var så läskigt.


   



 



 



En mycket härlig dag på stranden! Trodde aldrig att vi skulle stanna så länge men det var så himla mysigt och trevligt!!


Så här kan man se ur efter en dag på stranden om man klumpar sig och glömmer smörja sig:

 

Även låren blev röda och kliiga.




Av Cillan - 22 juli 2013 19:47

I tisdags hämtade jag Erika i Helsingborg hos pappas moster Anna. Vi åkte till IKEA där vi shoppade och åt lunch. Gustav fick köttbullar med potatismos men han åt bara köttbullarna, han tyckte potatismoset var konstigt för hemma är det ju alltid gjort på färska potatis och inte pulver. Vi gick även en liten snabbis i Väla. Sen hem och fixa middag lagom till pappa och Alle kom hem. Pappa har åkt till Skåne tillsammans med faster Lisbet och Kalle för begravning. Pappa sov här sedan till torsdagen. På onsdagen gick vi på promenad; Pappa med Gustav i vagnen, Tira, jag och Erika. Vi kollade in den fortsatta saneringen på BT-kemi och gick väl typ hela Torp runt men det var rätt behagligt väder för promenad. Passade på att fixa lite i hemmet när pappa ändå var här. Annars blir han ju rastlös om han inte får något att göra   

På torsdagen bakade vi kladdkaka till Lisbet och Kalle skulle hämta pappa. Erika, Gustav och jag åkte till Lödde och Center syd på eftermiddagen. Vi kom på den briljanta idén att fixa picknick eftersom Gustav ändå blev hungrig. Blåsigt var det och ingen filt hade vi med oss men vi hade inte tänkt att bada så att sitta vid strandkanten kunde väl gå bra. När vi väl hittar strand att köra ner till som inte är hamn och inte för långt bort kostade det pengar att pakera så där vi ville vi inte vara bara en liten stund. När vi ska där ifrån ställer sig en husbil mitt för utfarten (pucko). Jag väntar en liten stund så han får chans att se mig men icke att han flyttar sig, tutar, då kör han fram 2 meter. Jag kör om honom och tutar igen varpå han tutar tillbaka (dubbelpucko). I samma veva somnar Gustav. Bensinen håller på att ta slut så vi kör tillbaka till Lödde och har ingen lust att väcka Gustav när han äntligen somnat. Vi tankar och kör hem. Å äter vår tänkta picknick hemma. På fredagen gör vi inte så mycket, irriterade på blåsten men har trevligt ändå.


På lördagen åkte jag och Erika in till Lund för att porva Mary Kay-produkter för händer och ansikte som Erika vunnit. En annorlunda upplevelse men dyrt som attan om man skulle köpa deras produkter men de är säkert jättebra. Gustav och Alle skulle för första gången få spendera tid ihop, hela 3 timmar. De började med att sova i hammocken i en timme och sedan snabbt fixa lunch för att sen ta tåget till Lund och möta upp oss för middag. När jag och Erika gått från Klosterhagens parkering och under tåget ska vi försöka hitta dem. Jag letar efter Alle med barnvagn men finner Alle. Var är Gustav? På magen. "Titta Erika HAN BÄR! HAN BÄR I SELEN!!" Snacka om att jag blev förvårnad att Alle tagit selen. Vi åt sedan på Olivers hamburgerestaurang och sedan hittade vi rätt spår för tåget men tåget hittade inte rätt tid. Vinkade av Erika när hon åkte iväg med tåget.


Har varit en väldigt rolig och trevlig vecka med sällskap. Vi har inte haft några särskilda måsten men hittat på lite ändå och samtidigt bara umgåtts. Å Gustav har ju sannerligen fått uppmärksamhet   Massa bus, sång och sällskap!! Å jag har oxå fått massa sällskap!   

Av Cillan - 22 juli 2013 19:42

Här händer det mycket just nu i Gustavs lilla liv. Han " hjälper till " med disken, försöker komma på hur man reser sig upp på mer än ett ben, kryper mer än kravlar och äter nästan allt med gaffel.

Av Cillan - 22 juli 2013 19:38

Igår fick jag sovmorgon. Alle tog med sig Gustav så fick jag sova en stund till!

Skapa flashcards