Alla inlägg under augusti 2011

Av Cillan - 19 augusti 2011 23:00

Idag åkte vi till Dagstorp Gillestuga, ett gammalt dansställe utanför Kävlinge som är mer eller mindre återupplivat. Fast tro nu inte att vi tänkte dansa. Nä nä nä! Vi ska titta på Arvingarna. Jag har gillat Arvingarna sedan 1992 när jag fick min första CD-skiva i julklapp som var Arvingarnas Coola Killar. Jag har sett dem två gånger, när jag var 11 och 12 år. De har och betyder mycket för mig då deras musik har varit lite som en stöttepelare under min skolgång. Deras musik kommer alltid att betyda mycket för mig och att få chans att se dem igen i vuxen ålder var helt fantastiskt. Det var väldigt spännande! Jag tror att jag låter bilderna tala istället, det blev några stycken och även om jag sorterat bort många som blev dåliga kunde jag inte ta bort fler.


Förbandet Glennartz



ARVINGARNA!!



Casper



Kim



Kim



Kim och Casper spelar för Lasseman som sjunger om att
känna sig ensam



Kim leker med gitarren



Casper som jag lyckades fota när han kollade

rakt in i kameran



 

Lasseman



Kim



Kim som oxå lyckades kolla rakt in i kameran



Tommy bakom alla trummorna



Tommy inzoomad



Casper



Casper leker med basen



Avslutning tillsammans med Glennartz



Min första autografskrivning med Arvingarna...

Lasseman börjar.


Sedan var det Kims tur



Å vad gör man när man inte har en enda pappersbit med sig,

jo man låter dem skriva på halsen....




Kim efter att ha skrivit autograf på mig





Lasseman



Casper fick skriva på armen



Å jag fick en kram av Casper!!

Wow! Efter att ha gillat dem sedan 1992.



Deras nya buss



En enda polis såg vi när vi gick där ifrån, på motorcykel.



Lassemans autograf



Kims autograf



Caspers autograf

Tommys fick jag aldrig chans att få.


Hur ska det gå på jobbet nu då när jag måste sprita mig på armen, då kommer den ju försvinna......


En jätterolig kväll med massa minnen! Synd bara att de inte spelade så många av sina egna låtar. Fast visst ok lite kul att höra Arvingarna spela "Sommaren är kort", blev lixom dubbelt bra eftersom det är Tomas Ledins låt.


Hem

Av Cillan - 7 augusti 2011 13:15

Vi har haft väldigt tur med vädret den här veckan. På Ven var det helt fantastiskt väder även om molnen befann sig lite oroande runt oss regnade det inte en droppe. När vi cyklade dressin var det oxå helt fantastiskt väder. De andra dagarna har det regnat lite men varit hyfsat. På fredagskvällen började det åska och regna en del och natten mot söndag regnade det mest hela natten.


Dock kunde vi inte bada då hela stranden och stora delar av vattnet var täckt med något svart äckligt som luktade ve och fasa. Vattnet var så tjockt att det såg mer ut som olja.


När vi skulle packa ihop förtältet och alla grejer höll regnet dock uppe en stund men började igen så fort vi körde ut från campingen. Stackars alla tältare som inte har någon husvagn att krypa in i när det regnar så, bara en tunn tältduk där allt blir fuktigt och kallt.


Sammanfattningsvis en väldigt trevlig vecka tillsammans med mamma och pappa med många upplevelser.

Av Cillan - 3 augusti 2011 21:15

Idag åkte vi till Björnstorp för att cykla dressincykel på Romeleåsen. Något som var väldigt häftigt och som bara måste upplevas. Går inte att förklara med ord men för att se bilderna kan ni gå in på www.cenix.se/album.

Av Cillan - 2 augusti 2011 22:45

Idag har vi packat ihop oss och åkt till Sandskogens camping i Ystad.


Det var så fullproppat med andra campare att det inte fanns någon plats för oss så vi fick sitta i "karantän" en natt.


Mer bilder på www.cenix.se/album.

Ven

Av Cillan - 1 augusti 2011 22:30

Idag har vi varit på Ven. Vi skulle egentligen ha åkt dit den 30/6 för att fira vår 1-åriga bröllopsdag men av olika anledningar blev det inte av.


Vi började med att åka båten över. Väl framme i Bäckviken tog vi oss en Ven-gjord glass i solskenet. Detta för att stärka våra muskler för att ta oss upp för den sega backen. Vi studerade molnen som hopade sig både från Sveriges fastland och Danmark, riktiga åskmoln vilket vi inte hade någon lust att få över Ven idag. Vi hyrde cyklar när vi kom upp för backen. Mamma en vanlig, pappa med släp efter och Alle och jag en tandemcykel. Först skulle jag sitta fram men det var så läskigt att vi fick byta så jag satt bak. Det var kanske inte mindre läskigt egentligen för det hände ju inget när man försökte vrida på styret. Det gick ändå väldigt bra för att vara första gången för oss båda på en tandemcykel.


Vi cyklade till Uraniborg, Tycho Brahes museé. Där strosade vi runt och testade olika experiment/leksaker och såg hans film från experimenthuset. Det är egentligen rätt häftigt hur han kunde få ihop allting.


Vi cyklade sedan vidare mot Kyrkbacken och Hamnkrogen! Många minnen som dök upp när Hamnkrogens rosa hus stod framför oss igen. Den här gången åt vi inte grillbuffé men välsmakande räksmörgås och laxluch i sommarvärmen.


Vi cyklade vidare mot öns nordligaste sida vilket innebar uppförsbacke igen eftersom vi hade cyklat ner till Hamnkrogen.


Vilken natur!! Helt fantastiskt fint!


Vi styrde cykelhjulen mot Spirit of Hven och whiskeyn. Jag köpte dock en Ale medan mamma köpten en kaffedrink och pappa och Alle varsin whiskey (vad annars). Alle köpte oxå någon konstig öl som mest såg ut som urinprov....


Nu var det dags att styra hjulen tillbaka mot Bäckviken för att lämna tillbaka cyklarna och knata ner för backen och hoppa på båten till Landskorna igen. Man skulle kunna vara på Ven mer än en hel dag, finns så mycket att se och så många mysiga stigar att promenera och cykla på, ändå är ön så liten.


Bilder finns att se på www.cenix.se/album.

Skapa flashcards