Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Ven

Av Cillan - 1 augusti 2011 22:30

Idag har vi varit på Ven. Vi skulle egentligen ha åkt dit den 30/6 för att fira vår 1-åriga bröllopsdag men av olika anledningar blev det inte av.


Vi började med att åka båten över. Väl framme i Bäckviken tog vi oss en Ven-gjord glass i solskenet. Detta för att stärka våra muskler för att ta oss upp för den sega backen. Vi studerade molnen som hopade sig både från Sveriges fastland och Danmark, riktiga åskmoln vilket vi inte hade någon lust att få över Ven idag. Vi hyrde cyklar när vi kom upp för backen. Mamma en vanlig, pappa med släp efter och Alle och jag en tandemcykel. Först skulle jag sitta fram men det var så läskigt att vi fick byta så jag satt bak. Det var kanske inte mindre läskigt egentligen för det hände ju inget när man försökte vrida på styret. Det gick ändå väldigt bra för att vara första gången för oss båda på en tandemcykel.


Vi cyklade till Uraniborg, Tycho Brahes museé. Där strosade vi runt och testade olika experiment/leksaker och såg hans film från experimenthuset. Det är egentligen rätt häftigt hur han kunde få ihop allting.


Vi cyklade sedan vidare mot Kyrkbacken och Hamnkrogen! Många minnen som dök upp när Hamnkrogens rosa hus stod framför oss igen. Den här gången åt vi inte grillbuffé men välsmakande räksmörgås och laxluch i sommarvärmen.


Vi cyklade vidare mot öns nordligaste sida vilket innebar uppförsbacke igen eftersom vi hade cyklat ner till Hamnkrogen.


Vilken natur!! Helt fantastiskt fint!


Vi styrde cykelhjulen mot Spirit of Hven och whiskeyn. Jag köpte dock en Ale medan mamma köpten en kaffedrink och pappa och Alle varsin whiskey (vad annars). Alle köpte oxå någon konstig öl som mest såg ut som urinprov....


Nu var det dags att styra hjulen tillbaka mot Bäckviken för att lämna tillbaka cyklarna och knata ner för backen och hoppa på båten till Landskorna igen. Man skulle kunna vara på Ven mer än en hel dag, finns så mycket att se och så många mysiga stigar att promenera och cykla på, ändå är ön så liten.


Bilder finns att se på www.cenix.se/album.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards