Alla inlägg under december 2014

Av Cillan - 13 december 2014 18:54

Klart att gosekatten ska smaka ostbågar!!

Av Cillan - 13 december 2014 18:43

Så himla vild vet jag inte om Alexander blev igår. Nog för att jag känner hans humör rätt väl men att varna med klass 2 var väl lite väl att ta i å stänga tåg. Visserligen bra att vara förberedd för man vet ju aldrig när humöret sätter in. Dock var han rätt beskedlig igår/natt. Lite överdrivet att varna så mycket när han var så beskedlig. Var ju inte ens farligt att vara nära honom.

Av Cillan - 5 december 2014 02:44

Jag ser att det är rätt många som följer bloggen i statistiken. Det är oxå till och från gilla-markeringar. Jag tycker detta naturligtvis är jätteroligt men jag skulle bli jätteglad om ni ibland vill skriva en kommentar eller två så att jag ser vilka ni är    

Av Cillan - 2 december 2014 17:00

Fy så hemsk mamma jag är som lämnar sonen på dagis trots ledighet. Verkligen! Jag tycker verkligen att jag är det. Men hans grupp skulle på utflykt idag. Åka till Lund med tåg! Wow bara det lixom vara värsta roliga grejen. Dagis lånade vår vagn att ha Gustav i och de två andra barnen i en dubbelvagn. Så kom de på tåget och de två andra barnen satt så förväntasfulla i vagnen. Men inte Gustav. Näe näe näe. Klart man inte ska sitta i vagnen utan mellan pedagogerna på sätet som ett stor pojke. Å inte böver man ha hjälp av pedagogen att hålla ner sätet så att sittdelen inte fälls upp. Varför det lixom när man klarar det själv?? Å inte behöver vuxen hålla i samma nämnda pojke när tåget startat. NÄE. Kan själv! Dock tyckte Gustav att det var för kort tågtur så han ville inte sitta i ovan nämnda vagn vid avgång å hellr inte gå av tåget. Det var ju roligt att åka tåg. De gick sedan upp till stadsbiblioteket för att titta på sagostund/teater med Mamma mu och Kråkan. Wow! Mamma mu och Kråkan!! Barnen hade suttit helt stilla, lyssnat och tittat och sjungt med i sångerna. Efteråt åt de medhavd matsäck och påvägen tillbaka till tåget hade de somnat gott i vagnarna.


Gustav har varit så nyfiken på detta och tecknade tåg, mamma mu och kråkan hela kvällen igår och morgonen idag. När jag hämtade honom skulle han naturligtvis berätta vad de varit med om.


Så roligt att även de små fick utflykt till skillnad från hans förra förskola där de små inte fick följa med och inte heller fick någon annan utflykt. Visserligen hade jag tänkt säga att han inte fick följa med eftersom jag inte litade på att förskolan skulle kalra av en utflykt.

Skapa flashcards