Direktlänk till inlägg 2 december 2014

Utflykt med dagis

Av Cillan - 2 december 2014 17:00

Fy så hemsk mamma jag är som lämnar sonen på dagis trots ledighet. Verkligen! Jag tycker verkligen att jag är det. Men hans grupp skulle på utflykt idag. Åka till Lund med tåg! Wow bara det lixom vara värsta roliga grejen. Dagis lånade vår vagn att ha Gustav i och de två andra barnen i en dubbelvagn. Så kom de på tåget och de två andra barnen satt så förväntasfulla i vagnen. Men inte Gustav. Näe näe näe. Klart man inte ska sitta i vagnen utan mellan pedagogerna på sätet som ett stor pojke. Å inte böver man ha hjälp av pedagogen att hålla ner sätet så att sittdelen inte fälls upp. Varför det lixom när man klarar det själv?? Å inte behöver vuxen hålla i samma nämnda pojke när tåget startat. NÄE. Kan själv! Dock tyckte Gustav att det var för kort tågtur så han ville inte sitta i ovan nämnda vagn vid avgång å hellr inte gå av tåget. Det var ju roligt att åka tåg. De gick sedan upp till stadsbiblioteket för att titta på sagostund/teater med Mamma mu och Kråkan. Wow! Mamma mu och Kråkan!! Barnen hade suttit helt stilla, lyssnat och tittat och sjungt med i sångerna. Efteråt åt de medhavd matsäck och påvägen tillbaka till tåget hade de somnat gott i vagnarna.


Gustav har varit så nyfiken på detta och tecknade tåg, mamma mu och kråkan hela kvällen igår och morgonen idag. När jag hämtade honom skulle han naturligtvis berätta vad de varit med om.


Så roligt att även de små fick utflykt till skillnad från hans förra förskola där de små inte fick följa med och inte heller fick någon annan utflykt. Visserligen hade jag tänkt säga att han inte fick följa med eftersom jag inte litade på att förskolan skulle kalra av en utflykt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards