Alla inlägg under juli 2011

Av Cillan - 31 juli 2011 23:15

Idag kommer mamma och pappa med husvagnen. Den ska stå hos Tomas tills på tisdag för i morgon ska vi till Ven.

Av Cillan - 21 juli 2011 22:30

Det vräker ner regn!! Hela dagen. Hela min leeediiidaaa dag!

Blåser gör det oxå, så hårt att man riktigt ser hur regnet blåser iväg, rakt in i ansiktet, på byxorna, på jackan. Allt blir blött så fort man sticker ut näsan.

Det blev mörkt ikväll vid 19-tiden.

Vad är det för månad?? November. Vad?!? Juli  !! Det måste så fel på dataskärmen. Det måste stå fel i mobilen och fel på almanackan. Inte kan det vara juli månad med detta regniga, blåsiga, mörka och kalla väder. Någon måste ha lurat oss i år och skruvat fram året för det här är inte JULI!

Av Cillan - 17 juli 2011 23:00

Semestern blev väl inte riktigt som jag tänkt mig och har inte känt mig speciellt ledig heller. Blivit påmind om jobbet lite då och då vilket gjort att jag inte riktigt kunnat slappna av. Har en vecka till om två veckor och jag hoppas den blir lite bättre. Bara det kan sluta regna.


Idag har jag tränat med Wii. Fiskarna och fått städat vilket tog en del tid idag då växterna hade växt lite för mycket så blev mycket rensat.


Vi unnade oss pizza till middag idag, en BOISare, tillsammans med ale och öl och så hade vi filmkväll till pizzorna. Först såg vi The Switch (Pappa på burk) vilken jag valde för jag sugen på lite kärlekskomedi och trodde att den skulle vara riktigt rolig. Den var bra men inte så där wow-bra eller jätterolig men den dög, hade ändå förväntat mig lite mer humor efter att ha sett trailern. Efter den blev det American violet, den var bra med bra budskap men den kunde varit bättre. Det stod på baksidan att den skulle vara lik Erin Brockovich vilket är världens bästa filme men den nådde inte riktigt upp till den men den var helt klart bra. Med tanke på att den är verklighetsbaserad är det skrämmande att det får gå till så men jag blir faktiskt inte förvånad med tanke på att vi delar in människor i olika raser där vissa raser är mindre värda. Lyckades klämma i mig en popcornpåse (en sån micro-popcornpåse) oxå på bara några minuter men det var grymt gott.


Tira och jag myste i soffan och Alle höll i kameran (mobilen), det blev ett ordentligt bildspel som faktiskt blev ganska roligt.


Vi sitter först ganska beskedligt i soffan




 


Men Tira får ett busryck efter första fotot är taget




 


Å nej vilddjuret är löst bäst att försöka hålla emot





 

Vilddjuret smet






 

och far omkring i soffan





 

Jag lyckas sätta Tira i soffan för ett nytt stilla foto.... nästan



 



Det galna vilddjuret är i farten igen




 



 

Med många tänder och sprattlande ben






 

Vilddjuret har lugnat sig...




 



....men funderar på en ny attack





 


Pussattack




 







 


Å vad mysigt med en kram




 









 


- Vad håller du på med matte?? Är du inte riktigt klok eller??




 



- Ok då vi är överrens men jag är inte helt nöjd med förslaget.


Hem

Av Cillan - 13 juli 2011 11:00

Idag bär det av hem igen till den tråkiga, dystra, varma, trånga, mögliga lägenheten utan trädgård att softa i. Bläää!! Vill inte!!

Av Cillan - 12 juli 2011 23:15

Idag har vi träffat Timmy och Ann-Sophie igen. Vi fikade i stora staden Nybro.






Det var meningen att vi skulle åkt Tuff-tuff-tåget men det var proppfullt när vi kom dit så då tog vi bilen till Målerås glasbruk istället. Nåt måste man ju hitta på. Hittade massa fint fast Alle tycker att vi har tillräckligt med glas, föstår inte det..... Tillbaka i Timmys och Ann-Sophies lägenhet blev det lite te och småprat. Trevligt att träffas lite längre den här gången. Hoppas det kan bli igen!


Ikväll blev det grillat igen, grillat är gott!!

Av Cillan - 11 juli 2011 21:30

Idag har jag mest slappat i det trista gråa vädret. Hittade Vinterviken på youtube så den fick det bli som tidsfördriv. En gammal film som ändå är väldigt bra.


På eftermiddagen skulle jag hämta pappa på hans jobb släp påkopplat på bilen. Släpet fick jag oxå koppla på själv, med mammas dirrigering. Sist jag körde med släp var på E6an mitt i natten från Göteborg fast inte i Göteborg ner till Landskrona. Det är ju inte så svårt, det är ju lixom bara att hålla bilen i rätt fil och rätt hastighet, kan inte bli så mycket fel eftersom det är raka vägen. Enda bilen jag hade framför mig då var typ vår bil med Alle i, körde väl om en och annan men inte som på dagen. Nu skulle jag köra till Flygsfors och hittade rätt port in till sågen, ringa pappa så att grinden öppnades och hålla mig undan för alla bästar. Ringde pappa när jag kom fram men grinden gick upp ändå innan han hade svarat. Fick försökte gömma mig lite vid sidan av när jag kört in så att alla bästarna kunde passera utan att jag var i vägen fast alla flinade ju åt mig för de visste ju att det var pappas bil.



Jag i bilen på pappas jobb



Pappa som kämpar med bräderna



Pappas arbetsplats


Idag blev det stuvade makaroner och falukorv till middag, går inte att ha grillat varje dag.


På kvällen kom Alle. Vilken lycka!! Även Tira blev överlycklig!

Av Cillan - 10 juli 2011 22:45

Dagen har återigen tillbringats i mammas och pappas trädgård, inte mig emot.


Tira älskar ju att bada och hos mamma och pappa har hon en liten badbalja som hon plumsar i ibland.









Det går att bli rejält blöt i den oxå om man heter Tira, trots att hunden är större än baljan. Idag höll vi på att greja med dammen så vattenslangen kom fram och jag fick en idé. Vet att man inte ska spruta vatten på hundar så de jagar strålen men idag kunde jag inte låta bli och ville se hennes reaktion lite så jag kopplade på en vattensprida. Det var nog det mest konstiga Tira sett i vattenväg och hon förstod nog inte riktigt vad det var men kul var det, det gick ju att bli blöt.



Först nosa lite på det blöta gräset...




Oj, det blev blött på ryggen, bäst att skaka på sig.



Nämen, vad i jösses är detta för konstigt??

Nyfikna Tira kan ju bara inte låta bli.




Tira råkade välta vattenspridaren och då blev det roligt på annat sätt.
Observera återigen vet jag att man ska låta hunden bli manisk på sprutande vatten, detta var en engångsföreteelse.



När man har badat blir man blöt....



..... och trött.



På kvällen grillade jag laxfileér i folie med smör och färska kryddor med färskpotatis till. Mums!!!


Jag har lekt med kameran oxå. Inte för att jag är så duktig men det är kul.


En utav mammas alla änglar



En pelargon



Samma pelargon men från en annan vinkel



Av Cillan - 9 juli 2011 23:45

Idag har vi mest varit i trädgården och grejat vilket jag inte har något emot. Jag har hjälpt pappa att måla och så har vi grejat med dammen.


Tira har varit ute hela dagen i selen och linan och det tar visst ut sin rätt även om hon mest ligger i skuggan på gräsmattan:


Att ta igen sig i soffan på mattes tröja är visst mysigt


På kvällen åkte vi till Lisbeth (faster) och Kalle. Tira fick sitta ute på gräsmattan med sin sele och lina vilket hon inte alls verkade ha något emot då det hade blivit lite svalare i skuggan. Där ute låg hon utan att klaga fram till strax innan det blev mörkt trots att vi satt i uterummet och hon inte alls hade varit där förut. Innan mörkret inföll gick vi alla en promenad då det var dags för Tira att kissa. När vi kom tillbaka tyckte inte Kalle att Tira skulle behöva sitta där ute i mörkret själv så hon fick följa med in i uterummet, eftersom vi satt där hela tiden tyckte jag inte hon behövde gå in. Hon hade först lite svårt att komma till ro men la sig bredvid mig en stund men när hon väl fann sig till rätta var det strax under bordet strax intill mina fötter som blev sovplats resten av kvällen.






Kalle och Lisbeth




Mamma och pappa, som dricker whiskey




Även om pappa är bortbjuden förbjuder det inte honom att

ta en liten tupplur.


Vi åkte hem vid 01.30 och lyckades ta oss ut till bilen mellan regnskurarna som annars hade smattrat på uterumstaket några timmar. När vi kom hem skulle pappa följa med mig på promenad så Tira fick kissa en sista gång innan natten men det gick zickzack över vägen så jag hade nog hunnit gå 3 mil innan han hade hunnit med. I postlådan hittade han reklam som tydligen prioriterades före tandborstningen.......



 


Skapa flashcards