Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Arvingarna!!

Av Cillan - 19 augusti 2011 23:00

Idag åkte vi till Dagstorp Gillestuga, ett gammalt dansställe utanför Kävlinge som är mer eller mindre återupplivat. Fast tro nu inte att vi tänkte dansa. Nä nä nä! Vi ska titta på Arvingarna. Jag har gillat Arvingarna sedan 1992 när jag fick min första CD-skiva i julklapp som var Arvingarnas Coola Killar. Jag har sett dem två gånger, när jag var 11 och 12 år. De har och betyder mycket för mig då deras musik har varit lite som en stöttepelare under min skolgång. Deras musik kommer alltid att betyda mycket för mig och att få chans att se dem igen i vuxen ålder var helt fantastiskt. Det var väldigt spännande! Jag tror att jag låter bilderna tala istället, det blev några stycken och även om jag sorterat bort många som blev dåliga kunde jag inte ta bort fler.


Förbandet Glennartz



ARVINGARNA!!



Casper



Kim



Kim



Kim och Casper spelar för Lasseman som sjunger om att
känna sig ensam



Kim leker med gitarren



Casper som jag lyckades fota när han kollade

rakt in i kameran



 

Lasseman



Kim



Kim som oxå lyckades kolla rakt in i kameran



Tommy bakom alla trummorna



Tommy inzoomad



Casper



Casper leker med basen



Avslutning tillsammans med Glennartz



Min första autografskrivning med Arvingarna...

Lasseman börjar.


Sedan var det Kims tur



Å vad gör man när man inte har en enda pappersbit med sig,

jo man låter dem skriva på halsen....




Kim efter att ha skrivit autograf på mig





Lasseman



Casper fick skriva på armen



Å jag fick en kram av Casper!!

Wow! Efter att ha gillat dem sedan 1992.



Deras nya buss



En enda polis såg vi när vi gick där ifrån, på motorcykel.



Lassemans autograf



Kims autograf



Caspers autograf

Tommys fick jag aldrig chans att få.


Hur ska det gå på jobbet nu då när jag måste sprita mig på armen, då kommer den ju försvinna......


En jätterolig kväll med massa minnen! Synd bara att de inte spelade så många av sina egna låtar. Fast visst ok lite kul att höra Arvingarna spela "Sommaren är kort", blev lixom dubbelt bra eftersom det är Tomas Ledins låt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards