Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommardagen

Av Cillan - 25 juni 2011 21:30

Igår kväll när vi hade lagt oss i tälten tänkte jag att jag tittar ut en sista gång för att kolla partytältet, står det fortfarande på rätt plats så får det hålla till morgonen. Han inte mer än att stänga tältet och krypa ner i sovsäcken förrän jag hörde *BRAK!*. Ooops!! Slängde kopplet om Tira och kläder på mig själv. Väcka Alle var ingen idé med lite sprit i kroppen är det näst intill omöjligt. Sprang ut och slängde in Tira i kompostgallret. Försökte få liv i Malco men ville ju inte direkt sticka in huvudet i deras tält, man vet ju aldrig vad som kan försigå där en sommarnatt...... Kunde nog väckt halva campingen innan jag fick liv i honom. Samtidigt som jag ropade på honom fick jag hålla kvar tältet. Som tur var satt en del linor kvar i marken och som tur var hade det inte träffat husvagnen bredvid oss. Malco svarade men kom aldrig ut så där stod jag och höll i ett blåsigt tält mitt i natten. Till sist kravlade Malco sig ut från tältet och kunde hjälpa mig plocka ner partytältet. Så försöka sova igen.


Vaknade väl inte helt pigg. Inte så mycket huvudvärk eller illamående men trött i kroppen som bara den. Gick inte att vara kvar i tältet så länge eftersom det blir grymt varmt i tält så fort solen lyser lite. Törstig som bara den på allt möjligt utom jelzin, barcardi, öl, vin eller ale.


Vila är dagens motto. I bakgrunden syns lastbilsflaket vi
besökte igår kväll.


Blev till att hålla till godo med Malcos bil som vindskydd. Nu fanns det längre inte ens ett partytält utan party. Plastdelarna hade knäckts när tältet for iväg så det gick inte ens att återuppliva partytältet. Inte heller något party.


Campinggrannarnas son flög drake:


Jun bestämde sig för att för att ta tåget hem. Malco trotsade bakfyllan och körde henne till stationen och hade hyggligt med tur då det var poliskontroll från campingen men pga många bilar från campingen mot centrum fick Malco köra förbi.


Gick en runda på stranden och kollade in den vackra naturen. En väldigt uppfriskande promenix. Framåt eftermiddagen vågade vi sätta oss i bilen igen och åkte in till centrum för att äta mat, grilla orkade vi inte idag. Ett väldigt gott matställe hittade vi i alla fall, Alle och Malco tog varsin pizza och jag en lasagne som var riktigt god med mycket ost. Gick en runda i Halmstad city innan vi åkte tillbaka till campingen.


På kvällen grillade vi bananer med choklad i som vi bjöd polackerna på.





Campingen anordnade karaoke utanför ena servicehuset. Malco och Alle tyckte att jag skulle ställa upp och sjunga. På väg till minigolfen var jag tvungen att pinka vid just de servicehusen och tänkte att ska jag sjunga ska det vara Eloise med Arvingarna (inte för att det är den lättaste låten att sjunga och inte den bästa varken med eller utan Arvingarna utan just bara för att det är den låten). Han inte mer än ut från toaletten förrän DJen spelar just Eloise med Arvingarna. Inte för att jag sjöng men hur sjutton kunde den tanken samanträffa så??


Vi skulle som sagt prova Hagöns bangolfbana. Inte för att det gick så väldans bra för mig men kul var det.


Malco som här försöker träffa.....



...håven i mitten.


Måste ju bara visa vilken fin hunddusch campingen ordnat med. Ett helt duschrum bara för hundar med murad trappa upp och en kant runt om hela och i lagom höjd för matte/husse. Tira fick prova, fast utan vatten, duscha är inte favorit.



Det blåste något mindre ikväll men lite värme behövde vi allt och tände grillen igen för lite lägereld. Himla trevligt att sitta runt elden och prata gamla minnen.


Fick använda mina ortopedkunskaper en gång till under kvällen då en av polackerna gått och strampat snett. Min diagnos var en ledbandsskada. Ordinerade högläge och kylning med hjälp av kall ölburk, man tager vad man haver.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards