Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Helg

Av Cillan - 27 januari 2013 21:49

Igår var vi på Väla i Hbg en sväng. Glömde väl typ hälften av vad vi skulle göra men så kan det bli ibland. Vi var på babyproffsen och fick lite hjälp med babyskyddet. Tycker Gustav sitter lite illa eller att det aldrig bli riktigt bra. Förklarade att vi från början hade typ 15 gästhanddukar på alla håll och kanter för att över huvudtaget kunna åka bil. Han på babyproffsen höll nätt och jämt på att strypa oss. Han fattar nog inte hur liten en bebis kan vara och att man måste ha koll på att huvudet är bra så att de kan andas och att det då gäller att palla upp dem bra. Förklarade hur mycket han vägde och att vi var hemma med hemsjukvård emn behövde åka till neo ibland för läkarkontroll. Oj så liten!! Mmmm faktiskt. Men nu är Gusse så stor se enligt dem skulle vi kunna byta till vanlig bilbarnstol. Men jag tycker ju det är så himla lätt att bara kunna lyfta över babyskyddet till chassit när han somnat i bilen så jag vill ha babyskyddet ett tag till. Hur gör man sen lixom? Då vaknar han ju om han ska över till sittvagnen från bilbarnstolen. Den lille krabaten är rätt lättväckt om man börjar lyfta honom och greja.


Idag vaknade Gusse tidigt. Typiskt! Men då tog Alle honom i selen och gick på promenad tillsammans med Tira. Lite konstigt att sova när det var helt knäpptyst och ensamt i sängen. Hade nog lite svårt att slappna av på grund av det och så hade jag varit vaken en stund och lixom kommit ur det där morgontrötta. Men jag somnade igen och vaknade när de kom innanför dörren. Var iof sig skönt att bara få ligga kvar en stund i sängen.


Under dagen fick Gustav åka sele igen tillsammans med Allepappan fast inomhus och framför TVn när Alle spelade xbox men det vet inte Gustav mycket om för han sov. På eftermiddagen tog vi en promenad i halvstormen. Den här gången med vagnen och en rejält inpackad Gustav. Och ärligt talat, jag hade lätt kunnat byta med honom i den vindpinade blåsten som var på slätterna men Gustav sov vidare och hade inte en tendens till att vilja byta med mig. Vi gick till Vallarna och Tira fick dra vagnen igen i snön. Hon ser så stolt ut! Kul att få göra lite nytta.


Annars tycker jag mest Gustav har antingen ätit eller sovit idag. Undrar om det är tillväxt han håller på med eller vad han har tänkt sig. Får väl se vad vågen visar nästa gång vi ska till BVC.


Den här helgen gick vansinnigt alldeles för fort!! Kan man dra i handbromsen som på På spåret?? Tänk om veckorna kunde gå lika fort som helgerna och helgerna lika sakta som veckorna!! Är ju mycket roligare när Alle är hemma oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards