Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Städat undan sommaren i trädgården

Av Cillan - 29 september 2013 20:47

Vi åt nybakat bröd till frukost. Fattar inte varför jag inte fattat det här med kalljäst bröd förut. Är ju perfekt att göra degen på kvällen och sedan bara stoppa in brödet i ugnen på morgonen. Måste hitta fler recept på det.


Vi åkte sedan till Helsingborg för att gå på klädutförsälning i hopp om att hitta overall till Gustav med lite vettig vind- och vattenskydd. Dock var det bara ett fåtal overaller i gigantiska storlekar för Gustav samt lite kläder som egentligen är jättefina men som inte alls är nödvändiga just nu. Folk är som gamar med så fort det är utförsäljning eller barnloppis (jo heter ju så fast man inte säljer barn där). Det rycks och slits i kläderna innan man hinner blinka för man ska få det bästa.


Innan vi åkte hem handlade vi på Maxi i Råå och Gustav satt i sisten i kundvagnen (för mitt barn ska då aldrig få sitta där maten ska vara) och spejade på allt och alla. Hemma blev det lunch och sen sova i vagnen ute. Undertiden planterade jag lite höstblommor och städade undan lite trädgårdsgrejer. Alle och jag staplade in sommarmöblerna i garaget. För visst är det sånt som ska stå i garage?? Stackars bilen får stå ute och frysa hela vintern. Det blev väldigt tomt ute i trädgården när allt försvann. Gustav vaknade mitt i allt ihop men satt förvårnansvärt nöjd i vagnen och tittade på vilket aldrig hänt förr. Är jag vaken så är jag vaken.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards