Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Lunds barnläkarmottagning

Av Cillan - 9 november 2013 23:15

Gustav fick över 39 graders feber i onsdags kl 16 och var jättetrött, han orkade inte ens sitta i stolen. Han hade ändå svårt att sova och var ledsen. På torsdagen hade han mindre feber men var ledsen och något störde honom ordentligt. På fredagen var han feberfri men fortfarande väldigt ledsen till och från och gnällig. Han fick smärtstillande men hade svårt att sova på kvällen. Ville hela tiden vara i famnen och något var fel, det gällde bara att komma på vad. Vid lunchtid på fredagen hade han även fått prickar på händerna, armarna, fötterna, benen och magen. Idag på morgonen ringde jag Lunds barnläkarmottagning då natten inte varit bättre. Där konstaterades höstblåsor och enligt doktorn var han rejält röd i svaljet. Stackars liten, inte undra på att han är gnällig och ledsen, det gör ju så klart jätteont i munnen. Han får både ipren och alvedon med god effekt i kombination men inte var för sig. Så nu bara myser vi och bjuder honom på glass vilket verkar gott att äta för munnen. Mamma mu-filmen är bra tröst att se på och nästan det enda som funkar förutom famnen. Doktorn tyckte inte han skulle till dagis igen förrän tidigast tisdag då han tyckte att han var så ledsen av blåsorna, inte så mycket för smittorisken. Han ska definitivt inte till dagis så länge han är så här ledsen för då får han ändå inget utav dagis. Men inte så ofta en läkare tänker på mer än smittorisken men han såg verkligen till hela barnet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards