Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Service av bilen och Väla-runda

Av Cillan - 7 februari 2014 21:30

Blev tidig morgon idag eftersom bilen skulle lämnas in på service i Helsingborg. När den var inlämnad tog mamma, jag och Gustav bussen till Väla för att fördriva lite tid och shoppa. Vi började med att köpa smoothie till mellanmål eftersom Pressbyrån inte hade några bananer. Gustav ville inte sitta i vagnen så länge så tja vad gör man med små springiga ben? Jo de får väl springa av sig lite även om det innebär att mamman oxå får motion, tur mormor kunde ta över ibland. Tänk om man hade hälften av den där energin som de små springiga benen har. Han sprang från Naked juicebar, inne i Åhlens, stannade till lite utan för piraia (eller hur nu barnklädersaffären stavas) där han hittade två kompisar:


 




 

Hallå?!?! Svara mig då!


Sen sprang han vidare in i lite olika affärer med ett längre uppehåll i HM, dock gjorde inte Gustav så mycket uppehåll mer än att han gömde sig under några kläder. När vi hade varit i HM en stund tecknar han mat följt av amma. Vi var färdiga där inne så jag tog med mig honom och satte mig på en bänk utanför HM för att amma honom. Det dröjde inte länge förrän han somnade. Ett äldre par gick förbi och kvinnan log med hela ansiktet mot mig väldigt välmenande. Ett annat medelålders par gick förbi men var inte säkra på åt vilket håll de skulle varpå kvinnan säger; "Ja men där sitter ju den ammande mamman, henne har vi redan gått förbi så då ska vi åt detta hållet." Hon sa det på ett fint sätt när hon sa ammande mamman. Inte nedlåtande utan gillande och tittade på mig med vänlig blick. Faktiskt väldigt trevligt med sådana kommentarer. När han hade somnat ordentligt la jag ner honom i vagnen och letade upp mamma som fortsatt vidare i några affärer. Jag passade på att prova lite kläder medans de springiga benen sov. När Gustav vaknade igen var det dags för lunch. Blev hamburgare på McDonalds.


 

Både mormor och sonen tuggar pommes




  

Gustav fick en ballong att roa sig med, den var rolig att vifta och med och slänga ner framför vagnen så jag fick tvärnita för att inte köra på den (hatar när ballonger smäller).


Under tiden vi åt ringde bilverkstaden och sa att bilen var färdig. Inte ett dugg extra hittade de att göra med den. Andra gången vi servar en bil utan att det tillkommer kostnad. Annars brukar det bli en sådär 9000 extra när vi servar bilar.


Vi shoppade lite till och tog sedan bussen tillbaka till verkstaden för att köra hem.


På kvällen kom morfar precis när vi skulle äta middag. Gustav verkade bli lite konfunderad över att morfar trampade över tröskeln precis när maten var klar men med lite bus gick det att äta middag ändå. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards