Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Neomottagning med sjukgymnast- och läkarbedömning

Av Cillan - 6 maj 2014 20:46

Var väl både bra och dåligt idag på neo. Det tog 20 min innan han ens vågade lämna mitt knä. Han behöver tid på sig, är blyg, och det går verkligen inte att skynda på för det gör att det inte går alls. Detta vet jag men passar ju inte alltid när det är andra inbokade efter. Idag var en extra mammabehöverdag.



Sjukgymnasten tycker att han rör sig bra när han väl vågade leka igen. Hon kunde dock inte se på det lilla han rörde sig om han är ostadig. Han trillar lätt om det är många runt honom eller om golvet/marken inte är platt. Han faller lixom som en säl, oftast hinner han få upp huvudet så att ansiktet inte får en smäll men inte alltid. Hon tyckte att han skulle börja gå i trappor men vi har inga. Att han ska vara ute och röra sig i olika terränger så att han lär sig hantera det genom att klättra/krypa/gå så att vi lite utmanar hans utveckling. Att han ska gå mycket barfota i sommar men vi har så mycket getingar här så jag undrar hur det ska gå. Att han när han har skor ska ha stabila skor på sig. De tycker att han är duktig motoriskt med händerna och har koll/förstår mycket men är väldigt lite verbal. Dock tyckte de att det var väldigt bra med tecken, särskilt sjukgymnasten. 


Han väger med gosekatten och blöja precis 10 kg. Jag föreslog calogen. De föreslog näringsdryck till mellanmål eftersom det inte hjälper med extra olja/smör/grädde i det som går. Han hade inte ökat så mycket i längd heller. Så nu ska jag kontakta dietisten jag rådfrågade för ett tag sen. Å så måste jag ha tid till återkoll efter öroninflammationen som jag trodde läkaren kunde kolla idag så vi slapp ett besök men det kunde hon inte. Å så måste jag försöka få tag i barnpsykologen igen som inte ringt tillbaka angående hur vi ska få honom att må bättre på dagis. Å så ska hundens veterinär ringa i morgon igen. Å så har vi fått tid till logopeden i slutet av maj. Blä vad det är mycket nu! För mycket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards