Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Det blev en dag på stranden..... Nåja en eftermiddag i alla fall

Av Cillan - 22 maj 2014 23:00

Sommaren är kort, det mesta regna bort.... så bäst att passa på.

 

Fast först på förmiddagen hade Gustav utklädningsshow

Pappas mössa 

 

 

 


Pappas mössa under och mammas över och mammas vante.

Han har klätt på sig allt själv

 

 

 

Efter lunch drog vi till Landskrona med bussen. Något jag inte gör allt för ofta av två skäl, 1 det är alldeles för osäkert trafikmässigt att åka med så små barn utan bakåtvänd bilbarnstol och vi har ingen som vi kan släpa med och 2 det är alldeles för bökigt rent kollektivt. Buss 1 till Svalöv gick väl bra, aircondition på. Buss 2 från Svalöv till La var rena döden. Å jag menar verkligen rena döden. Det var så kopiöst varmt att varenda kotte höll på att svimma av värmeslag. Ja alla utom busschauffören för han hade fläkten på. I övriga bussen var airconditionen av. AV! Det hjälpte inte att en annan mamma sa till för han ökade bara sin egna. Gustav blev så varm att jag fick torka honom med en näsduk i håret och ansiktet hela tiden. Det droppade svett från honom och till sist var han helt illröd i ansiktet.

 

 

Det ser lixom ut som att han har badat redan men det är svett.

Mamman har givetvis klagat till Skånetrafiken!

 

 

När vi kom fram till La blev det bussbyte till stadsbuss. Phu rena drömmen även om den oxå var varm. Hoppade av i centrum för att korsa torget. Köpte två Piggelin på vägen ner till Citadellet. Vid första bästa skuggiga parkbänk i slottsparken satte vi oss och sörplade i oss kall glass.

 

 

 

Kladdigt värre men underbart gott!!

 

 

Sen fick Gustav gå resten av biten vilket tar sin lilla tid när man ska gå zick zack, roa sig med pinnar, kolla in trädstammen, vara på väg ner i vallgraven flera gånger, gå tillbaka en bit och kolla en missad sten, titta på folk på parkbänken, ta upp en ny pinne, gå ut på gräsmattan, titta på en hund..... bla bla bla bla bla..... titta på en till sten, känna på en papperskorg, kolla på en lyktstolpe, kolla en gång till på samma lyktstolpe, bli arg för att man måste hålla mamman i handen för att korsa trafikerad väg...... Tänk om livet alltid vore så utforskande, vad härligt!! Å aldrig behöva bry sig om tiden utan bara pilla lite på den stenen och titta lite där..... men vi hade absolut inte brottom. Men om han bara vetat vad som väntade bakom de stora försvarsblocken hade han nog pinnat på lite. 

 

 

 

 


Vad är det här???

 

 

 

Ååå vad mjukt och gosigt att gräva i!!

 

 


 

 

Woow!! Wooooow!! Sanden rinner mellan fingrarna!

 

 

 

 

Inte ett moln så långt ögat kan nå.....


 

 

 

 

De höll på att köra ihop all tång som åkt upp på stranden sedan förra

sommaren. Gustav som i vanliga fall gillar lastbilar och traktorer

tyckte det var läskigt när traktorn körde förbi oss. Då kröp han upp 

med sin lilla sandiga rumpa i mitt knä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mysigt för små barnfötter att känna den mjuka sanden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Även om det var fler som badade än vad jag trodde det skulle vara 

hade jag aldrig trott att det skulle vara så varmt som det var.
Å det är inte en gravidmage utan Gustavs keps. Måste ju ha bevis på

att vi i alla fall doppade fötterna. Gustav hade nog slängt sig i vattnet

om jag inte hållt i honom och han blev lagom glad när jag tog upp honom.

 

 

   

Blev till att torka byxorna undertiden vi fikade i skuggan.

 

 

 

  

Mums kanelbulle!!

 

Sådana här dagar kan det gärna bli fler av i sommar!!

Blev till att bada när vi kom hem för att få bort all  sand från topp till tå.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards