Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Ledig dag tillsammans med Alle... nästan

Av Cillan - 24 september 2011 22:15

Idag var det meningen att jag och Alle skulle ha en ledig helgdag tillsammans, det blev inte riktigt så utan istället sov jag till 12 efter en natts jobb.


Efter en snabb frukost åkte vi till ProPet i Kävlinge och köpte en ny BiaBädd till Tira. Äntligen slipper vi den andra prasslande beanbagen som skulle vara så bra för över 1000 kr (rekommenderas inte). Ett ben till Tira blev det oxå som ska bli lördagsgodiset.


Vi åkte efter det till Järavallen för en stunds promenad i den härliga skogen. Vi gick 2,5 km-spåret och jag med stavar så det blev lite mer träning, Tira fick som alltid när jag går med stavar sitta fast i bältet på magen.



På väg ut till spårcentralen i Järavallen.




I väntan på att Alle skulle slänga bajspåsen i latrinen vi gick förbi

på tidigare bilden.




Tira och jag i spåret




Tira och jag igen




Efter en härlig promenad är intressant att lukta på trädstammen.




Alle lagar till teet till vår picknick.




Alle äter hembakad hallon/blåbärsmuffins.




Tira lapar sol.



På följande bilder ska Tira fånga mariekex, vissa blev suddiga

då jag inte kan med inställningarna på kameran riktigt men jag

lär mig varje gång jag meckar med knapparna.

Tira är beredd




Upp i luften kommer kexet




Kexet är fångat och tittar ni riktigt noga kan ni se det precis i mungipan.




Tira är beredd en gång till




Kexet flyger i luften




Kexet är fångat!




Fina Tira




Hösten är här




Fina Tira igen




Tira poserar




- Ååå vad du är jobbig matte. Du och din kamera.




Tira har fått sina nya BiaBädd



Hemma från Järavallen är dags för middag som idag blev köttfärsrullar med chilisås och ris. Resten av kvällen bestod i att titta på elitseriens hockeymatcher.



Tira lördagsgodisben som visade sig vara väldigt hållbart.




Tira börjar tugga på det vid 18.30 och tuggar sedan på det
konstant hela kvällen.




Vid 23 är det så här mycket kvar av benet och Tiras ben är
alldeles kladdiga.



Ett mycket hållbart ben till hund som annars kan tugga i sig ett ben på någon timme, lite beroende vilken sort det är.







I hockeyn gick det inte så bra. Färjestad förlorade igen men den här gången hemma. De har hittat en andramålvakt som de försökte använda ikväll när de hittills inte ens fått igång varken offensivt eller defensivt spel. De förlorade stort med Brynäs. Hoppas verkligen att den där tränaren som ingen ville ha från början tar sig kragen och hittar på något slags basic spel så att spelarna kommer igång och får självförtroende eller så fattar han sitt förnuft till fånga och avgår som tränare. De klarar sig nog med Rickard Wallin som kapten och får ett bättre spel så än med nuvarande tränare.


Blev trots allt en underbar dag, om än avhackad från början, tillsammans med familjen   .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards