Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Förkyld hund

Av Cillan - 5 juli 2012 09:32

Har en snorig hund oxå. Alltid är det något som krånglar. Det började i tisdags morse med att hon väckte mig med att slicka sig frenetiskt om nosen. Först trodde jag att det var en geting som stuckit henne men det fanns ingen geting i sovrummet och sådana kräk vaknar jag av hur hårt jag än sover. Min andra teori var att hon hade fått något skräp i nosen och skulle bara velat nysa åt henne för att få ut det istället för att slicka på nosen. När vi skulle ut och gå morgonpromenad kände jag mig rätt så pigg och gick därför travbanan runt (1 km, 1 hel km gick jag!!). Då nös hon till ordentligt och snoret bara hängde från nosen. Sen var det bra med det och jag tänkte att det som skulle ut hade väl kommit ut men på eftermiddagen blev det likadant men lika pigg som vanligt. Igår var det likadant. I natt väckte hon mig vid 3 med att slicka och snora men nu i båda nosborrarna. På morgonen tog vi tempen på henne som var 38,1 (hundar ska ligga mellan 37,5-38,5) så ingen feber men en rejäl gulgrön nysning på hallgolvet. Trots en dålig nattsömn på grund av ond höft (trots alvedon) gick jag upp 7.30 för att ringa vet och givetvis är hon inte lika snorig då men beslutade mig för att ändå ringa och rådfråga och de tyckte det lät som en förkylning. Så länge hon är pigg är det ingen fara och så ska det gå över inom ett par tre dagar annars får jag återkomma. Hon ska dock vila vilket passar mig rätt bra eftersom det ändå inte blir några långa promenader nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards