Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Veckohandla......

Av Cillan - 28 juni 2014 23:45

Idag planerade vi veckans mat, packade in oss i bilen och åkte. Alle körde så blev inte förvånad när han valde Landskrona för att handla på Kvantum. Men är vi körde förbi avfarten i rondellen mot Kvantum undrade jag vart han skulle handla. City Gross sa han då med kommentaren att man nån gång måste lära sig hitta där. Jaha tänkte jag inte mig emot för jag tycker de har bra kött och vi skulle grilla. Var lite stökigt med bilar precis vid korsningen in till City Gross så Alle råkade köra förbi med kommentaren att han skulle vända längre fram. Ok tänkte jag, vi brukar missa den avfarten så ok. Bilar överallt så vi kunde inte vända förrän inne på parkeringen till Ven-trafiken men när han började backa å greja istället för att köra runt började jag fatta att vi inte alls skulle handla utan göra något annat, antagligen åka till Ven men kunde oxå vara en undanmanöver att parkera vid Ven-trafiken. Men jo då vi gick in där. Jag hade Gustav i famnen och grejade med selen men undrade varför han sprang förbi biljettluckan. HEJ!! Hör jag en grov bekant röst säga på väldig småländska. Hoppar högt! Där står pappa och mamma mitt framför mig i Landskrona!! Gustav blev nog rätt paff oxå för det dröjde länge innan han tecknade mormor och morfar. Alle kunde ju inte säga till Gustav innan att de skulle komma för då hade han tecknat mormor och morfar och jag hade kanske börjat fundera på varför han tecknar det hela tiden. Vi köpte biljett och hoppade på båten. Gustav fick sitta i selen på min rygg. När vi kom fram till Bäckviken hoppade vi en buss och åkte till Kyrkbacken där vi skulle äta lunch på Hamnkrogen. Så himla mysigt att få äta där när det är min födelsedag i morgon och vår bröllopsdag på måndag.


 




 





 




 





  
Mammas och pappas mat




 




De var så snälla och fixade en barnportion fast att det inte fanns någon barnmeny. Pommes med köttfärsbiff å jag har nog aldrig sett Gustav äta så mycket. Kyparen tog bort våra tomma tallrikar men Gustav ville äta mer av sin portion å sen var det nästan slut när han tyckte att han var färdig.

 



Enda gången det regna idag var när vi åt men då satt vi under tak så var inte så stor skada mer än lite typiskt tråkigt sommarväder. När vi ätit färdigt började vi traska upp för den lååååånga backen från Kyrkbacken å inte en meter ville Gustav blev buren. Å inte heller när vi kommit upp för den branta backen var de små benen trötta. Han traskade på, kollade på traktorn, drog i grässtrån, kände på grindar till de fina trädgårdarna, sprang in i en trädgård..... Till sist tyckte vi att de små benen behövde vila en stund, dagen var ju inte slut än. Så jag svingade upp honom i selen på ryggen där morfar och mormor fick servera diverse olika strån från sädesslagen som växte på fälten vi gick förbi. Mamma, jag och Gustav hoppade på bussen vid en hållplats medans Alle och pappa trodde de skulle gå lika fort. Vi blev instruerade att hoppa av vid cykeluthyrningen strax innan backen nerför. När väl Alle och pappa kom ifatt oss berättade Alle att vi skulle utföra lite uteaktiviteter så vi styrde kosan mot Gamlegård där vi bodde på bröllopet.



 



 




 

Stugan jag och Alle hade på bröllopsnatten.



Här skulle vi spela fotbollsgolf. Något jag aldrig gjort men det var himla roligt. Faktiskt roligare än vanlig barngolf. Gustav hade en egen boll att spela med och så hjälpte han morfar att lyfta upp/ner flaggan när vi skulle sparka bollen i hålet. Det var kanske lite för många banor men man kan ju inte hoppa över någon heller plus att det var väldigt kvavt så det var lite jobbigt för det. Men skulle absolut vilja testa igen.


Gustav fick titta på ena stora kor oxå. Är inte riktigt säker på om det är higland cattle eller vad det var. 

 




 

Väldigt smidig vattenautomat



När vi spelat färdigt sörplade vi i oss varsin glass i värmen och traskade ner till båten. Mamma och pappa följde med hem och vi grillade. Vi var rätt möra och trötta i benen allihopa så blev natti natti.


Synd det är så dyrt att åka till Ven för en sådan här dag skulle man kunna göra oftare om det var billigare med båten. Ven är så himla mysig med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards