Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Cillan - 13 januari 2014 19:59

Ok skåningar det snöar å ja det kan vara halt vid 2 cm snö MEN det är minst lika farligt att köra 50 på 90-väg som att köra 90 med snö på vägen, särskilt om man har sommardäck vintertid (eftersom här aldrig kommer snö), men jag lovar att om det nu är så halt som ni påstår vid 2 cm snö är ni lika döda/skadade oavsett om ni kör 50 eller 90. Så snälla ge er inte ut på vägen om ni ska köra i snigelfart (särskilt inte om ni har sommardäck) eller kör i rätt hastighet. Vi andra vill nämligen komma fram i tid, särskilt när det bara är 2 cm snö (eller 5, eller 10 cm). Å mig veterligen borde ni snart vara vana vid snö för de senaste 4 vintrarna jag bott här nere har det varit snö. Å skånetrafiken det blir snö på vintern. Även i Skåne uppenbarligen. Så låt bli att bli försenade. Å trafikverket kan ni låta nli att salta överallt!? Ni gör ju inte det i den stora bemärkelsen någon annanstans i Sverige så varför här så högfrekvent? Å sanda inte innan ni plogat. Man plogar först å sandar sen. Då blir det heller inte lika halt när det blir plus- och minusgrader. Å låt bli saltet.

Av Cillan - 13 januari 2014 16:44

Det började snöa i eftermiddag och jag visade Gustav snön i altandörren. Han var väldigt nyfiken så vi tog på oss kläder och gick ut. Är ju ett helt dagsverk att ta på en liten ej stillsittande ej hjälpsam plutt som har spring i benen hela tiden. 


 

Vad är det här för konstigt??




 

Ok, Tira verkar ju tycka att det är roligt.





 

På stapplande steg



 


Vad gör Tira?





 





 

Finaste Tira med sin älskade BOIS-fotboll




 

Tira och Gustav busar




 





 

Älskade hund



Av Cillan - 13 januari 2014 14:26

Varför sätter man on/off-knappen ovanpå stand by-lampan?? Det har vår Blue-ray-spelare och det är ju jättepraktiskt eftersom Gustav petar på den lysande diodern och då sätter på spelaren hela tiden eftersom det är touchknappar. Eller så är det inte då spelaren går på hela tiden.......



Nezeril har varit min bäste vän sedan mitten av november. Japp samtidigt som jag började jobba. Sedan dess har jag varit förkyld. Sedan en vecka har jag nu inte tagit nezeril alls. Jag är fortfarande snorig och hostig men jag känner dofter. WoW! En helt ny värd!



Man ska inte torktumla stödstrumpor!! I alla fall inte en utav dem om man vill att de ska vara lika långa! En utav mina finaste stödstrumpor hade råkat hamna i torktumlaren, den ena utav paret vill säga. Den när nu hälften så lång.

Ovido - Quiz & Flashcards