Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

Jul/Nyår

Av Cillan - 2 januari 2015 19:30

Haft en lugn och mysig jul och nyår tillsammans med Gustav, Alle, mamma och pappa. Mamma och pappa kom den 24, typ kl 11 när jag sov efter att ha jobbat två nätter och en väldans massa andra dagturer. Klockan 13 var det dags att upp och hoppa för mig. Blev mest mys i soffan. Vi kollade på Kalle men Gustav somnade efter tomtarns verkstad. Efter Kalle var det dags för julmat. Det mesta faktiskt hemmagjort. Riktigt mysigt blev det! Efter maten skulle visst Alle och pappa röka cigarr på baksidan men av någon anledning blev pappa kvar ute så han missade tomten. Gustav hade fullt sjå med att hjälpa tomten dela ut julklappar och öppna alla sina presenter. Lagom när tomten gått hittade pappa dörren igen och kom in. Visste inte att vår trädgård var så stor att man kan gå vilse men det var ju mörkt visserligen..... Gustav hade i alla fall lagt en hög till morfar när han hjälpte tomten med julklapparna så morfar fick några paket att öppna oxå. När alla paketen var öppnade blev det lite lekstund för Gustav och sen var det dags för sängen. Å vad skulle inte med i sängen om inte babblarna och polisbilen så klart. Det tillsammans med den vanliga katten och elefanten i högsta svanstag.


På juldagen åkte vi tåg till Köpenhamn. Gustav var helt salig men kunde inte riktigt bestämma sig för vem han skulle sitta bredvid. I Köpenhamn besökte vi Tivoli och Gustav åkte karusell först med morfar och sen med mig. När vi åkte tillbaka till Sverige stannade vi i Malmö för att äta middag på restaurang. Plankstek blev det och pappa hade sådan tur att han var nummer 100 för dagen, tror jag det var, så han fick sin gratis. Efter maten blev det tåg igen hem till Torp. Gustav var så trött att han höll på att somna på tåget hem. 


Annandag jul tog vi det mest lugnt. 


Den 28/12 åkte vi till Brio lekoseum i Osby. En bilresa på dryga timmen enkel resa. Vi hade kollat upp innan att det var öppet och jodå söndag skulle det öppna 12. Men när vi kom fram dit var så igenbommat som det bara kunde vara. Försökte ringa dem men samma svar där att det skulle vara öppet söndagar. Var lixom bara att åka hem den dryga timmen igen med en förväntansfull 2-åring. Inte lätt där att förklara att det var stängt. Å han hade dessutom sovit på vägen dit för att vara pigg. Vi hade dessutom tänkt fika på museet men det sket sig det oxå så vi fick köpa frallor i en sunkig mataffär å äta i bilen. Besvikna och arga var vi hela högen vilket oxå Brios lekoseum fick veta både på sin fb-sida och via mail utav mig. Vi var heller inte de enda som trott att det var öppet men mindre kul att ha kört så långt.


Natt till tisdag och onsdag jobbade jag igen och mormor och morfar passade Gustav när jag sov. Så var det dags för nyårsafton som var lika lugn som julen. Skööööönt!! Vi grillade och åt gott. Gustav fick vara uppe en stund extra för att fira lite nyår men sen sov han sig igenom alla fyverkerier. Jag hade fått förtroendet att besöka systemet några dagar innan. Hittade faktiskt ett riktigt gott champange (nåja mousserande vin då). Inte alls så surt och bittert som de kan vara.


På Nyårsdagen var det dags för mamma och pappa att åka hem igen. Inte lika kul och väldigt tomt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards