Direktlänk till inlägg 8 april 2015

månen

Av Cillan - 8 april 2015 08:46

Ibland är det de små sakerna som gör skillnad och är enorma för andra. Utan att skryta om mig själv gör jag många bra saker för patienterna när jag jobbar. Jag försöker alltid bjuda lite på mig själv och få dem att tänka på något trevligt eller ge en trevlig kommentar som kan stärka patienten. Inte alltid jag når fram men det är inte alla man når fram till men då får man göra så gott man kan. Förra natten var det månen som hjälpta mig nå fram till en patient som inte mått så bra. Dock blev det en missuppfattning först då jag trodde persiennen skulle ner så att månen inte lyste in men det var fel så när jag skulle fästa snöret igen drog jag undan gardinen och patienten visade stor tacksamhet. Stod kvar en stund hos patienten och höll handen samtidigt som blicken dalade bort mot månen. Patienten sov gott resten av natten. I natt var det mulet så vi kunde inte se någon måne men patienten sov en utav sina bästa nätter ändå och på morgonen kunde jag se att patienten hittat lystern i ansiktet och såg en smula piggare och gladare ut. Bekräftade detta för patienten som såg än mer nöjd ut. Äntligen kanske det vänt och patienten kan hitta glädjen igen och tillfriskna. Det är det lilla som gör det stora och den här gången var det månen!!



Brukar inte skriva om mina patienter men tyckte det här var så fint.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards