Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Trött helg

Av Cillan - 26 april 2015 20:03

En väldigt grå, trist och regnig helg men hunnit med en del ändå. Igår var vi och klippte oss hos Caroline. Alltid lika trevligt med en avslappnande hårtvätt och en pratstund. På eftermiddagen spelade Alle innebandy. Gustav och jag roade oss med bilar. Mest tittade på youtube-klipp på bilar. Gustav ville egentligen gå ut men jag hade så ont att jag inte orkade. Låg och halvslumrade i soffan. Helt förjävligt att en 30-åring inte ska orka göra saker med sitt barn på grund av ledsmärtor utan att få veta vad de beror på. Bara det kan ju göra än deprimerad för mindre.


Idag var jag först en snabbis på barnloppisen här i byn. Jag tycker det är så fruktansvärt äckligt att rota runt bland gamla smutsiga kläder. Jag förvånas varje gång över hur mycket skit folk försöker sälja så som utslitna gamla kläder, smutsiga kläder, uppslitna skor som jag inte ens skulle få för mig att sätta på Gustav ens om han skulle gå ut i ladugård. Och annat gammalt trasigt smutsigt skräp. Jag hittade i alla fall en tunn långärmad skjorta och ett par  tunna långbenta byxor till Gustav att ha i solen i sommar. Och Rorri! Gustav har nog inte släppt den mer än vid maten och toabesöken idag (det sista var med nöd och näppe). Så just nu sover han med Rorri oxå. Så brukar det visserligen vara, att han sover med den bilen han fått senast. Alle åkte till tippen ett par vändor på förmiddagen så vi blev av med en massa skräp i garaget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Ovido - Quiz & Flashcards