Direktlänk till inlägg 12 juni 2015

I mataffären

Av Cillan - 12 juni 2015 21:04

Var själv på Coop idag. Bredvid mig när jag packade i maten i påsen var en pappa med ett barn i min sons ålder, typ 3 år eller lite yngre som satt i sittdelen på kundvagnen. När jag precis börjat gå tappar barnet sin ena sko. Jag vänder mig om mot pappan drar ett andetag för att berätta att skon är tappad men jag blir stående med tappad hakad när orden stockar sig i munnen av att barnet avbryter mig: Pappa jag har tappat skon.......... Jag blir stående några hundradelar helt chockad "jaha han kan prata. Han berättar själv vad som hänt." Pappan hör barnet och jag går där ifrån. Tänker på väg till bilen att vilken skillnad det är, den pappan behöver inte hålla reda på fem miljoner saker, som att skon är tappad eller att barnet försöker säga nåt som inte alls liknar våra ord. Kan inte riktigt släppa att jag blev så förvånad.

Jag blev så chockad över att inte behöva förklara för pappan att jag såg att ha tappade skon. Bara utifall han inte hade sett det och gått ifrån den på golvet.

Kände idag att jag går på högvarv när Gustav är med för att alltid vara redo att se vad han ser och tolka vad han säger och tecknar.

Kan inte riktigt släppa scenen i mata fören. Vilken skillnad det kan vara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cillan - 17 januari 2016 01:03

Jag har bestämt mig för att byta blogg då den här är lite svår att uppdatera från mobilen. Det är både bra och dåligt att byta blogg. De senaste fem åren i mitt liv finns i den här bloggen vilket inte går att följa på samma sätt vid ett byte men jag ...

Av Cillan - 27 december 2015 23:00

Idag har mormor och morfar åkt hem igen, efter en hel vecka hos som inte känts som det då jag jobbat eller sovit det mesta. Gustav har i alla fall fått en massa bus och lek.  ...

Av Cillan - 26 december 2015 17:00

Jag, Alle och mamma åkte bussen till Väla för att shoppa på julrean. Vi har ju sådant lyx nu att vi kan ta bussen hela vägen bort till Väla. Det var ju inte bara vi som tänkt den tanken. Han väl halva Väla utan att för den sakens skull inte ens kolla...

Av Cillan - 25 december 2015 19:15

Efter två julnätterjobb är jag nu lite ledig. Äntligen! Även om jag gjorde det lite juligt på jobbet med tomteluva.  ...

Av Cillan - 24 december 2015 20:07


Tomten kom till oss i år också

Skapa flashcards