Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Cillan - 9 oktober 2011 21:30

Igår kväll när vi skulle lägga oss sken månen rakt över havet. Kunde nog stått där hela natten och bara njutit av hur det speglade sig i vattnet. Försökte ta lite foto på månen men jag har inte någon som helst aningen om hur man fotar månsken så jag gjorde mitt bästa för att få kameran att fatta vad jag ville. Trots att de blev väldigt gryniga och suddiga är jag ändå nöjd med mina första månbilder, för att inte veta alls hur man fotar månen tycker jag att de blev väldigt bra. Bilderna kan ni se på www.cenix.se/album.


Trots att det varit minusgrader under natten och frost i gräset på morgonen sov vi väldigt bra och somnade till knastret från kaminen närmast sovrummet. Wow!


På morgonen var det återigen dags att tända kaminerna för att få lite värme. Jag bakade scones och tyvärr var det oxå sista dagen idag på Senoren. Vi tog det rätt lugnt och stressade inte med packningen. Vi ville nog dra ut på det så länge som möjligt för ingen av oss ville åka därifrån. Tira visade det väldigt tydligt när vi väl skulle packa in oss i bilen och hon skulle hoppa in i buren. Tira och jag hade busat lite i trädgården men när hon förstod att jag ropade på henne för att hon skulle hoppa in i bilen stannade hon på 3 meters håll och tvärvägrade att komma. Ok att våran inkallning kanske inte är 100%-ig men när det gäller att åka i bilen har hon alltid kommit. Bilen betyder att det kan hända något kul och det kan man inte missa. Hon förstod till sist att det inte fanns någon återvändo och ville ju inte bli lämnad där själv så det var lixom bara att hoppa in i bilen men hon visade väldigt tydligt att hon trivdes där. Trivdes gjorde vi oxå och det var med vemod vi åkte där ifrån. Å andra sidan har vi en väldigt trevlig helg att se tillbaka till under vintern.


Vi åkte till paret som äger stugan för att lämna nyckeln, småpratade lite med dem en stund och de välkomnade oss tillbaka någon annan gång. Eftersom det fortfarande var tidigt på eftermiddagen och vi inte riktigt ville släppa helgen helt åkte vi till Torshamn för att titta på lite hällristningar.


Strax utanför Karlskrona såg det ut som att det skulle bli åska igen och eftersom himlen såg rätt märklig ut var jag ju tvungen att plocka fram kameran för att fota igen. Vi lämnade sedan Blekinge bakom oss. Ett Blekinge vi blivit väldigt förälskade i med en natur blandat av både Smålands skogar och Skånes öppna fält.


Vår underbara helg går oxå att se i bild på www.cenix.se/album.

Ovido - Quiz & Flashcards