Alla inlägg under maj 2013

Av Cillan - 31 maj 2013 12:28

I natt blev det sjukstuga här igen. Gustav vaknade genomförkyld. Har bara sovit 30-60 min i taget hela natten. Bara det inte blir lika långdraget som när han blev förkyld vid påsk. Då var han snorig i över en månad innan det försvann helt. Måste bli frisk till tisdag oxå för då ska vi på ultraljud hjärna nr 3 och träffa neurokirurgen. Äntligen. Har inte träffat någon läkare sen misstanken om hydrocefalus första veckan i mars.

Av Cillan - 30 maj 2013 21:45

Idag har vi myst på filten ute i det gröna på vår lilla grästäppa. Gustav tycker det är intressant att undersöka gräset. 


Bilder finns på www.cenix.se och foto (eller www.cenix.se/album)


Så här tar sig Gustav fram och har gjort ett tag men har nog missat att filma det och nu börjar det bli mer och mer grypträning här.




Gustav tränar kryp:

Av Cillan - 29 maj 2013 19:54

Vart tog min lilla kille vägen? För drygt ett halvår sen växte han ur storlek 44 som var för stor när han föddes och nu är storlek 74 lagom.

Av Cillan - 28 maj 2013 19:28

Idag har jag och Gustav varit på date med Sarah och Gabriel i La. Först tittade vi på forbollsturnering på Sarahs dotter. Kul att se små spela fotboll. Sen gick vi till en lekplats, busade och knöt sjal. Gustav fick en tur på Sarahs rygg, gungade gunga och åt sand för första gången.

På eftermiddagen gjorde vi äppelpaj med grannen. Mumsfika!

Av Cillan - 26 maj 2013 21:28

.... golfen oxå på xboxen!!

Av Cillan - 26 maj 2013 20:44

Idag har jag firat min första mors dag!! Faktiskt en liten speciell känsla. Känner mig på något sätt som att jag är något, något viktigt.


Vid frukost gav Gustav mig ett paket. Ett hjärta som lyser i mörkret som ska vara i trädgården. Så fint!!


Efter frukosten slappade vi lite, familjemys. Vid lunch åkte vi till Center Syd och åt bakad potatis, tittade en snabbis på Tony Irving från Lets dance och åkte sedan till bowlinghallen i Lödde. Vi spelade bowling i en timme. Jag vann!! Det ni! Har nog inte hänt i världshistorien att jag vunnit, nära har jag varit men inte vunnit. När vi kom hem var det dags för middag. Skulle bli potatisgratäng med kött till och det blev det men inte utav mig, vips stod Alle i köket och kockade för fulla muggar så jag slapp laga mat idag. Gott blev det oxå!! Det ni!



Av Cillan - 24 maj 2013 13:18

Idag har grannen Zanra och jag haft upplevelsedag för bebisarna Lion och Gustav. Massa kladd och klet för att känna på olika saker och för all del smaka. De verkade uppskatta det båda två för det kladdades på helvilt.


För att se bilder, gå in på www.cenix.se och klicka på fotot eller www.cenix.se/album.

Ovido - Quiz & Flashcards